اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد

حرکت به سوی صادرات یک میلیارد دلاری کشمش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با آغاز فعالیت مدرسه انگور به زودی باغ موزه انگور در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

حرکت به سوی صادرات یک میلیارد دلاری کشمش

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدرضا صفری اظهار کرد: استان قزوین قطب کشاورزی و با سابقه 50 ساله در تولید محصولات استراتژیک شاخص است و با تنظیم سند توسعه در بخش کشاورزی دارای ردیف بودجه مستقلی برای دشت قزوین شده که زمینه اجرای برنامه‌های منسجم را فراهم می‌کند.

وی افزود: انگور و کشمش دو محصول عمده این استان است که در شرایط مطلوب 450 هزار تن انگور و 80 تا 100 هزار تن کشمش در استان قزوین تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد:‌ در حال حاضر مصرف کشمش به صورت آجیلی در مدارس اروپایی در حال ترویج است و آینده روشنی برای صادرات این محصول پیش‌بینی می‌شود و اگر برنامه مدونی در این بخش در میز کشمش این استان ترسیم شود، قادریم با افزایش ظرفیت‌های خود نیازهای بازارهای جدید را پاسخگو باشیم.

صفری تصریح کرد: در بخش کمی و کیفی مشکل خاصی نداریم اما در بسته‌بندی محصول با کمبودهایی مواجه هستیم که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: با استفاده از همه ظرفیت‌ها قادریم بیش از 1.5 تن محصول تولید کنیم که با تشکیل کانون انگور فعالیت‌ها انسجام بیشتری می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با راه‌اندازی مدرسه انگور زمینه تحصیل دانش‌آموزان علاقه‌مند در رشته کشاورزی انگور فراهم شده و به زودی با تأسیس باغ موزه انگور حرکت نوینی با کار مشترک وزارت جهاد اجرا می‌شود.

صفری عنوان کرد:‌ با تعیین ردیف مستقل بودجه که در مدت پنج سال هزینه خواهد شد، می‌توانیم صادرات یک میلیارد دلاری کشمش را محقق کنیم.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول