اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی

نخستین جشنواره ملی انگور در تاکستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره ملی انگور با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان تاکستان برگزار شد.

نخستین جشنواره ملی انگور در تاکستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین نخستین جشنواره ملی انگور امروز با حضور پیمان فلسفی مشاور وزیر جهاد کشاورزی، احمد عجم استاندار قزوین، آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حجت‌الاسلام محمود گروسی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی قزوین و تعدادی مسئولان دیگر استانی در سالن امام علی (ع) بخش مرکزی تاکستان برگزار شد.

علی اکبریان در این جشنواره با قدردانی از حضور مسئولان استانی و کشوری در این مراسم اظهار کرد: سرافرازی و اقتدار نظام اسلامی امروز مرهون تلاش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و بسیجیان است.

فرماندار شهرستان تاکستان افزود: ملت ولایت‌مدار و شهیدپرور ایران اسلامی امروز با کار و تلاش شبانه‌روزی خویش در عرصه‌های مختلف سبب نابودی و خفت دشمنان می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جشنواره با اشاره به حاصلخیزی و خاک بسیار مساعد این استان برای فعالیت‌های متنوع کشاورزی تصریح کرد: کمک به توسعه بخش کشاورزی در حقیقت کمک به رشد زیربنایی و اقتصادی کشور است.

محمدرضا صفری ادامه داد: لزوم توجه به باغ‌های سنتی در استان قزوین از فرصت‌هایی است که امروز لازم است در این استان به آن توجه کافی صورت گیرد.

آیت‌الله علی اسلامی نیز در این جشنواره با بیان اینکه بیش از 11 مورد اشاره به پرورش انگور و تغذیه این محصول پر نیرو در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها و به ویژه مسلمانان آمده است، تصریح کرد: کشور ایران در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها و به ویژه کشاورزی رتبه نخست را در بین کشور‌های دیگر جهانی دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: متأسفانه در پاره‌ای از اوقات مشاهده می‌شود که عده‌ای نسبت به مسائل کشاورزی و تولیدات این حوزه کم تفاوت بوده و کارشکنی می‌کنند.

رجب رحمانی نیز با اشاره به اینکه عمده انگور کشور در بیش از 10 استان حاصلخیز و مناسب به مرحله کاشت و تولید می‌رسد، عنوان کرد: مشکل اصلی در حوزه کشاورزی عدم نگاه‌هایی کافی و درست مسئولان و مدیران اجرایی دستگاه‌ها است.

نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 84 تاکنون خرید تضمینی در کشور به مرحله برنامه‌ریزی رسیده که توانسته ثمرات ویژه‌ای را به همراه داشته است.

استاندار قزوین نیز با بیان اینکه توسعه کشاورزی از دغدغه‌های مهم بوده که در طول چند سال اخیر در این استان وجود داشته، بیان کرد: دولت در حال حاضر کارگروه ویژه‌ای را برای این منظور از حدود 8 ماه قبل تشکیل داده که به برطرف کردن مشکلات حاد این حوزه بپردازند.

احمد عجم با بیان اینکه نمایندگان استان قزوین باید اهتمام جدی‌تری به موضع مرتبط با بخش کشاورزی مدرن داشته باشند، ابراز کرد: اصلاح سیستم‌های آبیاری از سنتی به قطره‌ای از ضروریات بسیار مهم کشور است.

وی ادامه داد: سطح صادرات کیفی و کمی استان قزوین در حوزه تولیدات انگور باید افزایش یابد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌های مختلف حوزه کشاورزی در کشور عنوان کرد: بررسی دغدغه‌ها و مشکلات مرتبط با دامداران و کشاورزان از جمله مهم‌ترین محورهایی است که انتظار می‌رود با برپایی چنین جشنواره‌هایی تحقق یابد.

پیمان فلسفی با بیان اینکه توسعه سایت‌های الگویی جهاد کشاورزی در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد، بیان کرد: بیش از 30 هزار مددکار ترویجی بخش کشاورزی طی مدت پنج سال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زیر پوشش این سایت‌های حمایتی و پوششی قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تجارت بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور نیز با اشاره به دستاورد‌های کشور در عرصه کشاورزی در طول 7 سال اخیر بیان کرد: صادرات انگور در چند سال اخیر به طور چشم‌گیری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش کشاورزان افزایش یافته است.

محمدرضا ایزدیان اضافه کرد: واردات انگور نیز با توافقات صورت گرفته طی مدت 6 ماه اخیر به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول