اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر خبر داد

افزایش 15 درصدی تولید انگور در مشگین‌

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌ از افزایش 15 درصدی تولید انگور در تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

افزایش 15 درصدی تولید انگور در مشگین‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد معصومی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه باغات در مشگین‌شهر اظهار داشت: با عنایت خداوند و مساعد بودن شرایط جوی امسال تولید انگور در تاکستان‌های این شهرستان به شکل مطلوب انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهر ماه زمان برداشت به طول بینجامد.

وی با اعلام اینکه مشگین‌شهر بیش از 2 هزار هکتار باغ مثمر انگور دارد، افزود: سالانه به طور میانگین 26 هزار تن انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر با اعلام اینکه مساعد بودن شرایط تولید سبب شده است تا پیش‌بینی ما در تولید انگور به 30 هزار تن تخمین زده شود، تصریح کرد: در شهرستان مشگین‌ در 12 رقم انگور تولید می‌شود که مشهورترین آنها شاهانی، صاحبی، خلیلی و یاقوتی است.

این مسئول به مدرن‌سازی کشت و عمل‌آوری تاکستان‌های انگور اشاره کرد و ابراز داشت: متوسط عملکرد تولید انگور در روش مدرن روسینی بیش از 31 تن در هر هکتار است در حالی که کمتر از نصف این میزان تولید را در بکارگیری روش سنتی شاهد هستیم.

معصومی از باغداران خواست با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی در این بخش برای تبدیل باغات سنتی خود به روسینی همت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر یادآور شد: محصولات تولید شده در تاکستان‌های مشگین‌شهر علاوه بر شهرهای مختلف اردبیل، مشتریانی از استان‌های اصفهان، شیراز و تهران دارد که در بسته‌بندی‌های مناسب اقدام به صادرات آن می‌کنیم.

معصومی در ادامه انگور تولید شده در مشگین‌شهر را از نظر مرغوبیت و داشتن مواد مورد نیاز بدن محصولی مطلوب اعلام کرد و افزود: شاید مشگین‌شهر در سطح کشور جزو معدود مناطقی است که از تنوع محصولات تاکستانی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید تعدادی از کشاورزان نیز برای مدرن‌سازی تاکستان‌های خود اعلام آمادگی کرده و از مسئولان شهرستانی و استانی خواستند برای جلوگیری از هدر رفت محصولات تولیدی خود به ویژه انگور و سیب نسبت به تاسیس و راه‌اندازی واحدهای تبدیلی در منطقه اقدام کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول