اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر تجارت بازرگانی کشور:

واردات انگور در 6 ماه اخیر در کشور به صفر رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی توسعه تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: واردات محصول انگور به کشور در طی 6 ماه اخیر به صفر رسیده است.

واردات انگور در 6 ماه اخیر در کشور به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، محمدرضا ایزدیان در جشنواره ملی انگور شهرستان تاکستان با بیان اینکه صادرات انگور از ابتدای سال 85 تاکنون رشد خوبی را شاهد بوده است، اظهار کرد: در ابتدای سال 85 تنها یک صد و 52 هزار هکتار از مزارع کشور زیر پوشش انگور بودند اما این رقم تا سال 91 رشد بسیار چشم‌گیری را تجربه کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: سالانه 300 میلیون دلار صادرات در سطح کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تنظیم سند راهبردی توسعه صادرات کشور تصریح کرد: در سال جاری نیز این سند راهبردی در کشور برای بار دوم در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تجارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در سند راهبردی توسعه صادرات بر تمرکز بر خوشه‌های صنعتی انگور تأکید شده است.

ایزدیان ادامه داد: شهرستان تاکستان از پایلوت‌های اصلی خوشه‌بندی صنعتی در حوزه تولید انگور است.

وی با بیان اینکه طراحی برند و نشان ملی باید گویا و قابل تفسیر باشد، ابراز کرد: ثبت جهانی برند و نشان مخصوص کشاورزی کشور مستلزم برنامه‌ریزی و صرف هزینه و زمان است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تجارت و بازرگانی سازمان، صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیش از یک صد و 50 میلیون دلار گردش صادراتی در بخش کشاورزی کشور در سال گذشته صورت گرفته است.

ایزدیان با اشاره به برخی از واردات‌های بی‌رویه‌ در حوزه کشاورزی عنوان کرد: این واردات‌ها به صورت مقطعی و بسیار ناچیز بوده است.

وی ادامه داد: بیش از یک صد و 20 هزار تن واردات انگور در طول سال‌های گذشته در کشور بوده که در طی شش ماه اخیر به صفر رسیده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تجارت و بازرگانی سازمان، صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: در عرصه صادرات محصولات کشاورزی باید ساز و کار‌های فعلی کشور با سیستم جهانی تطبیق پیدا کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول