اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تجهیز به سیستم آبیاری نوین

تولید انگور در قزوین به میانگین 1,5 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وعده داد که در صورت تجهیز باغستان‌های استان قزوین به سیستم آبیاری قطره‌ای نوین، تولید محصول انگور در این استان به مرز یک و نیم میلیون تن برسد.

تولید انگور در قزوین به میانگین 1,5 میلیون تن می‌رسد

محمدرضا صفری در حاشیه جشن برداشت انگور شهرستان تاکستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 100 هکتار از انگور تولید استان قزوین در شهرستان‌های پنج‌گانه به شیوه داربستی برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: میزان تولید انگور سالیانه استان قزوین بنابر آمار موجود سازمان جهاد کشاورزی این استان بیش از 500 هزار تن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در صورت تجهیز باغستان‌های انگور شهرستان تاکستان به شیوه داربستی مجموع میانگین تولید محصول انگور استان قزوین در شهرستان‌های قزوین، تاکستان، بویین زهرا، آبیک و آوج به بیش از یک میلیون و 500 هزار تن می‌رسد، تصریح کرد: کشاورزی مدرن لازم است که با جدیت و برنامه‌ریزی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در کشور نهادینه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بیش از 50 درصد از باغ‌های استان قزوین در شرایط فعالیت توسط نهاد‌های عامل زیر پوشش مزایای حق بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: بیش از 70 درصد باغستان‌های انگور استان قزوین نیز تاکنون بیمه شده‌اند.

صفری اضافه کرد: میانگین تولید انگور به شیوه داربستی استان قزوین در مجموعه کلی 10 تن در هکتار است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی قزوین از موانع متعددی رنج می‌برد، عنوان کرد: مشکل تأمین کانال‌های خطوط انتقال آب به باغ‌ها و مزارع کشاورزی در استان قزوین همچنان لاینحل باقی مانده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: اصلاح شیوه‌های آبیاری از سنتی به مدرن در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی این استان و نمایندگی‌های مختلف آن در شهرستان‌ها قرار دارد.

صفری بیان کرد: اجرای طرح‌‌های آبرسانی قطره‌ای به باغ‌های سرسبز انگور شهرستان تاکستان نیز با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در مراحل مقدماتی بیش از 32 هکتار از باغ‌های انگور این شهرستان تجهیز به سیستم آبیاری قطره‌ای شده‌‌اند، ابراز کرد: اقدامات برای توسعه آبیاری قطره‌ای در شهرستان تاکستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول