اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

کنترل سفیدک پودری انگور در سایه کاشت درخت مو در محل‌های آفتابگیر

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کاشت درخت مو در محل‌های آفتابگیر به طریقی که امکان عبور هوا از بین شاخه‌های آن وجود داشته باشد از راه‌های کنترل سفیدک پودری انگور است.

کنترل سفیدک پودری انگور در سایه کاشت درخت مو در محل‌های آفتابگیر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود کیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان باغبانی، بهداشت مزرعه، عملیات به زراعی، جمع‌آوری و سوزاندن بقایای گیاهی را در کنترل این بیماری موثر می‌دانند.

وی تصریح کرد: سفیدک پودری، کثیفی، نامرغوبی، تَرَک‌خوردگی و در نهایت کاهش کیفیت حبه‌های خوشه‌های انگور را در پی دارد. 

کیا با بیان اینکه این بیماری، درخت مو را ضعیف و از رشد طبیعی آن جلوگیری می‌کند، یادآور شد: خسارت سفیدک پودری گاه ممکن است به حدی باشد که محصول غیرقابل چیدن و استفاده شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از شرایط آب و هوایی مناسبی برای انتشار و شیوع سفیدک سطحی انگور برخوردار است، تاکید کرد: باغداران انگور می‌توانند با بیل زدن و مدفون کردن برگ‌های آلوده در خاک از خسارات سفیدک پودری انگور جلوگیری کنند. 

این بیماری برای نخستین بار در سال 1845 در ناحیه بریتانیا مشاهده شده و شدیدترین اپیدمی‌های آن مربوط به کشورهای اروپایی به خصوص کشور فرانسه، اسپانیا و ایتالیا است که در بعضی از سال‌ها محصول تاکستان‌ها را به کمتر از یک چهارم کاهش داده است.

این بیماری در ایران برای نخستین بار در سال‌های 51- 1250 در ارومیه مشاهده شده و اکنون بیماری در تمام نقاط انگورخیز کشور دیده می‌شود.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول