اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

سالانه بیش از 230 هزار تن انگور در ملایر تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملایر از تولید سالانه بیش از 230 هزار تن انگور در سطح شهرستان ملایر خبر داد.

سالانه بیش از 230 هزار تن انگور در ملایر تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور در مراسم کلنگ‌زنی پژوهشکده انگور در دانشگاه ملایر با بیان اینکه امروز با نگاه عدالت‌محور دولت خدمتگزار و تلاش مجدانه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور پیشرفت‌های بزرگی حاصل شده است، اظهار داشت: در این راستا شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های زیادی نیز در عرصه‌های مختلف در شهرستان ملایر بوده‌ایم که در این راستا دانشگاه ملایر به توسعه و پیشرفت‌های بزرگی طی دولت نهم و دهم دست پیدا کرده است.

وی تحولات کمی و کیفی دانشگاه ملایر را طی سال‌های اخیر بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: توسعه رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در ابتدای تاسیس از هفت رشته به بیش از 50 رشته در دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین تعداد بیش از 6 هزار دانشجو در این دانشگاه نشان از موفقیت‌های این دانشگاه در زمینه علمی بوده است.

فرماندار ملایر در ادامه به ساخت پژوهشکده انگور در دانشگاه ملایر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان ملایر به عنوان قطب انگور در استان و کشور مطرح است و بیش از 60 درصد از اراضی استان به این محصول در شهرستان ملایر اختصاص یافته است در این زمینه ایجاد این پژوهشکده ضروری به نظر می‌رسید که در سفر سوم رئیس جمهور به استان همدان مصوبه تأسیس پژوهشکده انگور به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین صادرات استان همدان انگور و تولیدات حاصل از آن است و شهرستان ملایر در پنج محصول شامل انگور، بادام، عسل، مرغ و تخم مرغ رتبه نخست استان را داراست.

خیریانپور با بیان اینکه در شهرستان ملایر سالانه بیش از 230 هزار تن انگور تولید می‌شود، گفت: در این راستا بالغ بر 33 هزار تن کشمش نیز در شهرستان ملایر تولید و محصولات تولیدی این شهرستان از انگور و مشتقات آن به بیش از 30 کشور در دنیا صادر می‌شود.

وی ساخت پژوهشکده انگور را برای شهرستان ملایر و کشاورزان این شهرستان دستاورد بسیار بزرگی عنوان کرد و افزود: در این راستا با استفاده از علم و فناوری‌های جدید شاهد کیفیت و کمیت این محصول در آینده نزدیک در شهرستان خواهیم بود و تولیدات از حالت سنتی به صورت علمی‌تر و صنعتی‌تر انجام خواهد گرفت.

فرماندار ملایر در ادامه ساخت گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سامن را نیز برای ملایر ضروری خواند و تصریح کرد: راه‌اندازی گمرک در این شهرستان تاکنون موفق بوده و با راه‌اندازی و ساخت منطقه ویژه اقتصادی سامن نیز که در مراحل اجرایی کار قرار دارد می‌توانیم شاهد تحولات و صادرات با کیفیت‌تر از محصولات کشاورزی این شهرستان باشیم.

وی در ادامه خواستار ایجاد مرکز آموزشی، مجازی دانشگاه‌های غرب کشور در دانشگاه ملایر شد و افزود: با راه‌اندازی این مرکز در دانشگاه ملایر در سایر زیرساخت‌ها به پیشرفت دست پیدا کرده ‌و مردم غرب کشور نیز از این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول