اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بناب:

100 هزار تن انگور از تاکستان‌های بناب برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بناب از آغاز کار برداشت انگور از سطح چهار هزار و 950 هکتار از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

100 هزار تن انگور از تاکستان‌های بناب برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، جعفر صادقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال از هر هکتار باغ انگور به طور متوسط 20 تن انگور و در مجموع بیش از 100 هزار تن انگور از 4 هزار و 950 هکتار از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.

به گفته وی، برابر گزارش هواشناسی شهرستان، سرمای زمستان گذشته بر جوانه‌های بارده تأثیر گذاشته و 20 تا 30 درصد خسارت داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی بناب همچنین بیان کرد: بارندگی هفته گذشته نیز به بخشی از باغات انگور در این شهرستان و در حدود 40 درصد خسارت وارد کرد.

وی در ادامه گفت: بیش از 500 واحد بارگاه انگور در شهرستان بناب فعالیت می‌کنند که علاوه بر انگور تولیدی شهرستان، انگور تولیدی شهرهای ارومیه، تاکستان، ملایر و شیراز نیز در این بارگاه‌های انگور عمل‌آوری شده و تحویل کارخانجات سبزه پاک‌کنی می‌شود.

به گفته صادقی، سالیانه بیش از 30 هزار تن کشمش توسط کارخانجات سبزه پاک‌کنی شهرستان فرآوری و به خارج از کشور صادر می‌شود.

همه ساله در زمان‌های برداشت انگور بیش از 5 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید و فرآوری محصول انگور در شهرستان بناب به صورت فصلی مشغول کار می‌شوند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و با وجود تاکستان‌های سرسبز در منطقه عده زیادی از کشاورزان و صاحبان صنایع تبدیلی در فصل برداشت انگور به فرآوری آن و صدور محصولات به دست آمده به خارج از کشور مشغول می‌شوند. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول