اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیشوا:

نسبت دادن مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها اشتباه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پیشوا گفت: نسبت دادن مشکلات اقتصادی کنونی به تحریم‌ها اشتباه بزرگ به شمار می‌آید زیرا ایران 30 سال است که تحریم شده و در این 30 سال مشکلات این چنینی در نرخ ارز و بازار وجود نداشت.

نسبت دادن مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام مهدی رحمتی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی عنوان کرد: چیزی که آدمی را از بند دلبستگی به دنیا و پلیدی‌های آن باز می‌دارد، تقوا بوده و تنها با در پی گرفتن راه تقوا می‌توان به سعادت واقعی دنیا و آخرت دست یافت.

امام جمعه پیشوا بیان کرد: ترویج فرهنگ دینی و رواج اصول دین در وهله اول بر عهده خانواده‌ها بوده که خانواده‌ها نباید از این مهم غافل بمانند چرا که اگر آن‌ها برای فرزندان خود برنامه تربیتی نداشته باشند، معلوم نخواهد شد به چه سمت و سویی کشیده می‌شوند.

وی با اشاره به فیلم موهن آمریکایی - صهیونیستی ضد پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: دشمنان با بی‌احترامی به مقدسات مسلمانان در نظر دارند تا کینه خود را نشان دهند اما آنان با این اقدامات شنیع تنها عجز و ناتوانی خود را بیش از گذشته به همگان اثبات می‌کنند.

رحمتی‌نیا تصریح کرد: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون با اقدامات شوم و حمله به اعتقادات و توهین به مقدسات مسلمانان در نظر دارند تا به اهداف شوم خود نزدیک شوند اما اتحاد و همدلی و محکم بودن اعتقادات مسلمانان به دشمنان اجازه کوچک‌ترین لغزشی را نخواهد داد.

امام جمعه پیشوا با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: اکنون و در این برهه زمانی موقعیت سیاسی اجتماعی ایران بیش از سایر دوران‌ها دارای اهمیت است.

وی ابراز داشت: امروز از نظر وضعیت سیاسی، کشور در وضعیت بی‌نظیری قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که در تاریخ چند هزار ساله کشور این قدرت، عزت و عظمت در عرصه بین‌المللی که آمیخته با محبوبیت برای ایرانی و ایرانیان باشد، وجود نداشته است.

رحمتی‌نیا عنوان کرد: گرانی افسارگسیخته در شرایط کنونی به مردم فشار وارد می‌کند و باید در راستای کاهش التهاب در بازار ارز و سکه اقداماتی سریع را در دستور کار قرار داد.

امام جمعه پیشوا افزود: فشاری که به مردم وارد می‌شود و گرانی که گریبان بازار و مردم را گرفته است باید از بین برود و این همه مشکلات اقتصادی قابل چشم پوشی نیست.

رحمتی‌نیا با تاکید بر اینکه نسبت دادن مشکلات کنونی به تحریم‌ها نادرست است، خاطر نشان کرد: نسبت دادن مشکلات اقتصادی کنونی به تحریم‌ها نوعی اشتباه بزرگ به شمار می‌آید زیرا ایران 30 سال است که تحریم شده و در این 30 سال مشکلات این چنینی در نرخ ارز و بازار وجود نداشت.

امام جمعه پیشوا اذعان داشت: راه‌اندازی تالار ارز نیز به دلیل عدم اجرای برخی وظایف ثمری نداشته و باید به دنبال سرنخ‌های اخلال اقتصادی در خارج و ایادی آنها در داخل کشور باشیم و با این اخلالگران نظم و اقتصاد برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در مسیر پیشرفت علمی باید درون زایی و درون جوششی علمی، اصل قرار گیرد و تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمتی‌نیا افزود: با فضل الهی ملت ایران با تکیه بر ثروت نیروی انسانی جوان و مستعد خود و ایستادگی در مقابل فشارها، از همه گردنه‌های خطرناک عبور خواهد کرد و به قله سعادت خواهد رسید.

خطیب جمعه پیشوا در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 33 سال گذشته با طیف مختلفی از فشارها اعم از سیاسی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و تحریم ها مواجه بوده است، اما ملت ایران با ایستادگی خود نه تنها این فشارها را خنثی کردند بلکه قوی‌تر نیز شده‌اند.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول