اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته گردشگری وزارت علوم:

گردشگری در مشهد تبدیل به منبع تولید اقتصاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته گردشگری وزارت علوم گفت: گردشگری در مشهد باید تبدیل به منبع تولید اقتصادی شود.

گردشگری در مشهد تبدیل به منبع تولید اقتصاد شود

به گزارش خبرگزاری از مشهد، محمد حسین ایمانی پیش از ظهر امروز در سمینار گردشگری مذهبی که در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایران در مورد بازار گردشگری مذهبی دارای منابع سرشاری است بنابراین باید بهترین استفاده از این مقوله را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشهد مقدس سالانه حدود 25 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند، تصریح کرد: مسئولان این شهر ادعا می‌کنند بودجه‌های که از خود مردم گرفته می‌شود برای آنان هزینه می‌شود این در حالی است که وقتی که در سایر کشورها حدود 5 ملیون گردشگر وارد می‌شود می‌تواند هزینه‌های مصرفی آن شهر را به صورت مطلوب تامین نماید.

ایمانی تاکید کرد: با وجود 25 میلیون گردشگر در سال مشهد دارای هیچ درآمد اقتصادی مفیدی در رابطه با گردشگری نیست.

رئیس کمیته گردشگری وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه گردشگری مذهبی یک از نکات حائز اهمیت در کشور است باید به عنوان اساسی‌ترین منبع اقتصادی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: جمعیت 25 میلیونی گردشگران در مشهد مانند رودخانه‌ای است که اگر به درستی هدایت و مدیریت شود سبب اقتصادزایی ‌می‌شود در غیر این صورت همانند سونامی می‌تواند فقط خرابی ایجاد کند.

وی افزود: تاکنون موضوع  گردشگری در ایران مورد بررسی و مطالعات دقیق قرار نگرفته است این در حالی است  که در سایر کشورها به عنوان یک منبع قدرتمند اقتصادی توجه کافی شده است.

ایمانی یادآور شد: دانشگاه‌های کشور به عنوان مراکز علمی می‌تواند اقدامات مهمی در این رابطه داشته باشد؛ دانشگاه علم و فرهنگ تاکنون شش رشته گردشگری در سطوح لیسانس و فوق لیسانس ایجاد کرده است که در این راستا بسیار مفید واقع شده است.

رئیس کمیته گردشگری وزارت علوم اظهار کرد: اصحاب رسانه در مورد تبلیغ مناطق گردشگرپذیر به ‌صورت جدی فعالیت کنند زیرا برخی از مشکلات گردشگری به سبب تبلیغات کم و برخی دیگر به دلیل تحریم‌های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: ایران منطقه‌ای گردشگر پذیر است به سبب مناطق زیارتی و تاریخی فراوانی که دارد باید در جایگاه صنعتی خود قرار گیرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول