اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

وجود منطقه ویژه اقتصادی به کاهش قاچاق کالا کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: منطقه ویژه اقتصادی در کاهش مسئله قاچاق کالا بسیار موثر و راهگشاست.

وجود منطقه ویژه اقتصادی به کاهش قاچاق کالا کمک می‌کند

امیر باشکوه در  حاشیه جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به موقعیت استان اردبیل و مرزی بودن این منطقه اشاره کرد و  اظهار داشت: اگر بتوانیم مرزداران غیرتمند و مرزنشینان کوشا را در مسیر توسعه حقیقی اقتصادی و ورود و خروج کالا توانمند کنیم به یقین حجم قاچاق نیز به سرعت کاهش می‌یابد.

وی دیگر اهداف اصلی را تقویت توریسم و گردشگری داخلی و خارجی با استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی توصیف کرد و افزود: صنعت توریسم امروز از پر بازده‌ترین عناصر اقتصادی و رشد جامعه است و با کمترین هزینه بیشترین رونق و هزینه را می‌توان مشاهده کرد.

این کارشناس اقتصاد دستیابی به تکنولوژی‌های پیشرفته توسط تولید کنندگان را یادآور شد و ابراز داشت: با دایر شدن منطقه ویژه اقتصادی می‌توان به تقویت این موضوع نیز بیش از گذشته امیدوار بود.

* فرهنگ‌سازی اقتصادی بهترین ابزار در تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی و تعریف مختلف از این مسئله اشاره کرد و گفت: نباید احساس کنیم اقتصاد مقاومتی به عنوان ریاضت اقتصادی است، بلکه اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند کردن خود اتکایی تولید داخلی است.

این مسئول به تجربه 33 ساله تحریم‌های اقتصادی و فشارهای معیشتی از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و ابراز داشت: ما توان مدیریت و گذر از این بحران و شرایط خاص را داریم که در این زمینه باید مدیریت‌ها سنجیده و حرکت‌ها مناسب و با پشتوانه باشد.

باشکوه با بیان اینکه زیرساخت اقتصاد مقاومتی توجه مردم به الگوها و شاخص‌های مصرف بهینه است، افزود: متاسفانه آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم ربط دادن تمام مسایل و حرکت‌های اقتصادی به آشفته بازار دلار است به طوری که  امروز حتی کفاش در واکس زدن خود با طرح موضوع افزایش نرخ دلار، قیمت خدمات خود را بالا برده است در حالی که این موضوع هیچ ربطی به افزایش یا کاهش نرخ دلار ندارد.

این کارشناس اقتصاد در پایان سخنان خود از تمام رسانه‌ها خواست در تلطیف کردن این فضای متشنج و ملتهب بازار تلاش کنند و به مردم یادآوری کنند ایرانیان همان‌هایی هستند که دوران هشت سال جنگ تحمیلی را با تحریم‌های شدید‌تر از وضعیت موجود سپری کرده و صرفه‌جویی را در اولویت کار و تلاش خود قرار دادند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول