اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهواز تأکید کرد

اعمال اشد مجازات برای اخلالگران اقتصادی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز خواستار اعمال اشد مجازات برای اخلالگران اقتصادی و برهم زنندگان نظم و آرامش در بازار شد.

اعمال اشد مجازات برای اخلالگران اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه با اشاره به دستگیری 16 نفر از اخلالگران اقتصادی، این افراد را مزدوران دشمن توصیف کرد و از دستگاه قضایی خواست اشد مجازات را برای آن‌ها اجرا کند.

وی اظهار داشت: دولت در صدد انجام حرکت‌های جدی برای کنترل اوضاع نابسامان و آشفته بازار است و امیدواریم آهنگ این اقدامات سریع‌تر شود.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده از عواملی در داخل کشور که پیاده نظام آنها محسوب می‌شوند اقدام به اخلال در نظم اقتصادی ایران کرده‌اند اما دولت با پشتیبانی ملت شریف در مقابل آنها خواهد ایستاد.

*زلزله‌زدگان را دریابیم

خطیب جمعه اهواز همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما در نقاط شمالی و غربی کشور، بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات زلزله‌زدگان تأکید کرد و از مردم خواست در این زمینه دولت را یاری دهند.

موسوی جزایری گفت: بر اثر زلزله‌های متعددی که در آذربایجان شرقی رخ داد تنها 120 باب مسجد تخریب شده است و همه باید یاری کنند تا جبران خسارت سهل‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم غیور آذربایجان در دوران جنگ تحمیلی حضور قهرمانانه‌ای در خوزستان داشتند و پس از دفاع مقدس هم در بازسازی خرابی‌ها کمک زیادی کردند و همت به خرج دادند، اکنون زمان آن رسیده که مردم خوزستان هم به جبران برآمده و در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان کمک‌های خود را اهدا نمایند.

موسوی جزایری با اشاره به اینکه بازسازی با کمک دولت در این مناطق آغاز شده است، وضعیت جوی و سرمای زودرس آذربایجان را یادآور شد و گفت: اگر به موقع به آنها کمک نشود و اقدامی عاجل برای تأمین سرپناه زلزله‌زدگان صورت نگیرد، وضعیت آنان از آنچه که اکنون هست بسیار بد‌تر خواهد شد.

*برائت از استکبار در مراسم حج

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به ادامه حرکت‌های مردم مسلمان در محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)، اظهار داشت: دریای خروشان احساسات مومنان در جای جای دنیا از شرق تا غرب حتی در اروپا و آمریکا همچنان در غلیان و مواج است و هر روز شاهد اجتماعات عظیمی از مردم برای محکوم کردن این جسارت هستیم.

موسوی جزایری از کسبه و بازاریان اهواز که در هفته گذشته با اجتماع عظیم خود و برپایی راهپیمایی این حرکت استکبار را محکوم کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: امروز هم در کوت عبدالله عشایر عرب با برپایی تجمعی گسترده انزجار و خشم مقدس خود را از توهین به مقدسات مسلمانان ابراز خواهند کرد.

وی با تأکید بر ادامه این تجمع‌ها و محکوم کردن این اقدام سخیف استکبار، تصریح کرد: قرار است امسال در اعمال حج ابراهیمی در مکه و مدینه نیز مسلمانان اقصی نقاط دنیا از این اجتماع پرشور چند میلیونی استفاده کنند و خشم و انزجار و عصبانیت خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی در ساخت این فیلم موهن اعلام نمایند.

*تلاش بیشتر در برقراری امنیت

خطیب جمعه اهواز همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی از حضور مأموران و سربازان ناجا در مراسم نماز جمعه امروز قدردانی کرد.

وی به فرمایشی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت بسیار با اهمیت و گرانبها هستند، اشاره کرد و گفت: از مأموران نیروی انتظامی می‌خواهیم در راستای تأمین امنیت کوشا‌تر باشند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول