اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

امنیت زمینه توسعه اقتصاد کشور است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: نخستین شرط توسعه هر کشوری امنیت است که با برقراری آن می‌توان توسعه و پیشرفت کشور را ارتقا داد.

امنیت زمینه توسعه اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید نادری در نشست نیروی انتظامی اظهار کرد: برقراری امنیت اقتصادی و صنعتی در کشورها موجب جذب سرمایه‌گذار و تحقق این امر منجر به توسعه و پیشرفت می‌شود.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و صنعتی موجب جذب سرمایه‌گذاران شده است، اذعان کرد: در هر کشوری که خدشه‌ای به این امنیت وارد شده، نتوانسته در جذب سرمایه‌گذاران موفق باشد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین بیان کرد: سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و تولید به یک بستر امن احتیاج دارند تا بتوانند به موفقیت برسند.

نادری با اشاره به اینکه امنیت در رأس پیشرفت و توسعه کشورها خودنمایی می‌کند، یادآور شد: نخستین شرط توسعه هر کشوری امنیت است که با برقراری آن مسئولان مربوطه می‌توانند با برنامه‌ریزی در راستای توسعه و پیشرفت کشور اقدامات لازم را انجام بدهند.

این مسئول با بیان اینکه برقراری امنیت سخت‌ترین وظیفه دولت‌ها است، ابراز کرد: اکنون تحقق این امر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد که این بیانگر گستردگی ابعاد امنیت است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: برقراری امنیت تأثیرگذارترین شاخص و حیات انسانی در عرصه سرمایه‌گذاری بوده که باید به آن اهمیت ویژه‌ای داد تا ارتقا یابد.

نادری با بیان اینکه احساس امنیت از مهم‌ترین شاخص‌های برقراری امنیت مطلوب است، یادآور شد: ممکن است فردی در جامعه با امنیت زندگی کند ولی احساس امنیت نکند که باید برای ایجاد احساس امنیت نیز تلاش کرد تا آحاد جامعه و تولیدکنندگان احساس آسایش و آرامش فکری، روحی و روانی خوبی داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین ادامه داد: امنیت در ابتدا از فرد، خانواده، اجتماع شروع می‌شود و می‌توان با تعریف‌های دقیق و روشن در هر یک از این ابعاد فرد به احساس امنیت برسد.

‌وی با بیان اینکه توسعه نقش بسزایی در پیشرفت کشورها دارد، یادآور شد: توسعه از قرن 21 به عنوان مهم‌ترین شاخص تولید تعریف شده و در این راستا ملت‌ها برای رسیدن به توسعه بسترها و زمینه‌های لازم برای افزایش تولیداتشان را ایجاد کرده‌اند تا بتوانند این هدف مهم برسند و شاهد رشد و بالندگیش جوامعشان باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت اقتصادی برخی از کشورها اظهار کرد: کشورهای پیشرفته و برخی از کشورهای در حال توسعه با ایجاد ثبات آرامش علم و دانش و اجرای سیاست تولید توانسته‌اند به رشد اقتصادی مطلوبی در کشورشان برسند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین اضافه کرد: کشورهای پیشرفته و برخی از کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به رشد اقتصادی برای برقراری امنیت هزینه‌های بسیاری کرده‌اند تا با جذب سرمایه‌گذار اقتصاد کشورشان را رونق دهند.

وی خاطرنشان کرد: این کشورها انجام دادن این عمل را صرفا هزینه نمی‌دانند بر این اساس هر صنعت‌گری نیاز به امنیت دارد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه با هماهنگی، برنامه‌ریزی مناسب و با به کارگیری از روش‌های مطلوب می‌توانند امنیت را بری صنعت‌گران فراهم کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین ادامه داد: صنعت‌گر‌ان نیز با به کارگیری از ایده‌ها و افکارهای نو از دانشگاه‌ها می‌توانند در ایجاد رونق و توسعه صنعت گام‌های خوبی بردارند.

صنعت قزوین زمینه رشد و شکوفایی را دارد

نادری با بیان اینکه ریشه‌های ناامنی در تهدیدهای بیرونی و خارجی است، اذعان کرد: ناامنی در هر جامعه‌ای موجب عدم پیشرفت و توسعه، بی‌نظمی و هرج و مرج فراوان کشور می‌شود و همین امر توسعه را در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی کند می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تجربه‌های کارشناسان نشان داده با بسترسازی امنیت و آرامش در جامعه آشفتگی و ناامنی توسعه در صنعت و اقتصاد از بین می‌رود و همین امر موجب افزایش پیشرفت در کشورها می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین ابراز کرد: جامعه‌ای می‌تواند به توسعه برسد که از آموزش عالی مطلوب برخوردار باشد و بر این اساس باید برای رسیدن به پیشرفت تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین با برخورداری از یک درصد خاک کشور، 6.1 درصد از جمعیت و 4.2 درصد از سرمایه‌گذاری صنعتی کشور را را در خود جای داده است، افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه، تولید و صنعت دارد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول