اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با نابسامانی اخیر اقتصادی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: اقتصاد مقاومتی راه مقابله مناسب با نابسامانی‌های اخیر اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با نابسامانی اخیر اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل دلار را سرباز امریکا در هر کشور دانست و اظهار داشت: تحریم‌ها موجب گرانی‌های اخیر نشده و مشکل جدی وجود ندارد لذا باید با جهاد اقتصادی بی‌امان و مقاومت جانانه در برابر این مسئله ایستاد.

موسوی ادامه داد: بدون شک افزایش نرخ ارز و طلا خساراتی را به جامعه تحمیل می‌کند که مهم‌ترین آن کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم است.

وی اضافه کرد: گرانی‌های لجام گسیخته کنونی را نباید به تحریم‌ها نسبت داد چراکه کشور ما 30 سال است که در تحریم بوده، اما در این شرایط توانسته رشد کند به گونه‌ای که شاید بتوان گفت تحریم‌ها از الطاف خداوندی بوده که موجب شده ملت و کشور ما روی پای خود ایستاده و پیشرفت کند.

خطیب نماز جمعه آران و بیدگل خاطرنشان کرد: کشور ما در شش ماه نخست سال‌جاری 27 میلیارد دلار درآمد فروش نفت داشته و رئیس جنبش عدم‌تعهد شده یعنی توانسته ارتباط اساسی با 120 کشور دنیا داشته باشد در حالی که اروپا و آمریکا تنها می‌توانند شش کشور را با خود همسو کنند.

موسوی تصریح کرد: زمانی که برخلاف نظر آمریکا 11 کشور اروپایی از ایران نفت خریداری کردند، این کشور دانست که تحریم‌هایش علیه ایران اسلامی به فضاحت کشیده شده است.

وی بیان داشت: عدم مدیریت نرخ ارز، اخلال برخی از دلالان، عدم توجه به تولید ملی و داخلی و نیز واردات بی‌رویه در زمینه‌هایی چون خودروهای لوکس برخی از عوامل نابسامانی‌های اخیر اقتصادی است.

این مسئول گفت: در صورت مطالعه این عوامل می‌توان دریافت که این وضعیت باید در سه جهت عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور، مافیای ارز و فضای رسانه‌ای مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

موسوی تأکید کرد: در این شرایط توجه به تولید داخلی و محدود کردن واردات، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل‌گرایی برخی از راه‌های مقابله با این شرایط است.

به گفته وی گرچه تحریم‌های کنونی کمی با قبل متفاوت است، اما نسبت دادن این شرایط به تحریم‌ها یعنی ارسال پیام ضعف به دشمن که نشان داده در این صورت فشار را بر جامعه و ملت ما بیشتر می‌کند.

خطیب جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: باید مردم ما همچون مسلمانان صدر اسلام در شرایط سخت از اسلام حفاظت کنند تا با همکاری همه مسئولان اعم از قوای سه‌گانه و اجرای فرامین رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم‌ها بایستیم تا با هدایتگری رهبر، همراهی مردم و تدبیر مسئولان و کمک خداوند این شرایط بگذرد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول