اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امروز دشمن بر فشار اقتصادی تمرکز کرده است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از پایداری مردم انقلابی ورامین در عرصه‌های گوناگون انقلاب از جمله فتنه 88 به فشارهای دشمن اشاره کرد و گفت: امروز تمرکز دشمن روی فشار اقتصادی است.

امروز دشمن بر فشار اقتصادی تمرکز کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید محمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین اظهار داشت: غیرت و مردانگی لازمه به نتیجه رسیدن آرمان‌های الهی است، باید عده‌ای حرکت کنند و در 15 خرداد 42 مردم ورامین این غیرت و مردانگی را از خود نشان داده و حرکت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضیلت‌های 15 خرداد افزود: از 15 خرداد هر چقدر یاد کنیم جا دارد.

طراحی برنامه‌های متعدد برای پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد

وی بیان کرد: سال آینده پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد است و برنامه‌های ارزشمندی طراحی شده است و باید بتوانیم این حادثه مهم را به نسل جوان منتقل کنیم، باید جوان‌های ما بدانند حرکت غیرتمند 50 سال پیش پدران آنها سبب افتخار امروز ایران عزیزمان شده است.

مردم ورامین در فتنه 88 پایداری خود را ثابت کردند

حسینی با بیان اینکه باید به مردم ورامین افتخار کرد، افزود: مردم ورامین در هر مقطع پایبندی و پایداری خود به ارزش‌ها را ثابت کردند، چرا که این مردم که از ابتدا برای انقلاب اسلامی حرکت کردند دلشان بیشتر برای انقلاب می‌جوشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس نشان از غیرت مذهبی ورامینی‌ها دارد، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس هم مردم ورامین شجاعت خود را نشان دادند، در فتنه 88 نیز دیدیم چگونه برای دفاع از انقلاب مردم متدین و بسیجی ورامین به صحنه آمده و پایداری خود را ثابت کردند.

وی اضافه کرد: تاریخ دلاورمردی‌های مردم این دیار را از یاد نخواهد برد.

امروز تمرکز دشمن روی فشار اقتصادی است

حسینی با اشاره به حیله‌ها و ترفندهای دشمن در مبارزه با انقلاب اسلامی، تاکید کرد: دشمن همواره شگردهایی برای ضربه زدن به انقلاب دارد، بسیاری از شگردها را هم آزموده و به نتیجه نرسیده که یکی از آنها جنگ تمام عیار تحمیلی بود، اما امروز دشمن فهمیده که از راه نظامی نمی‌تواند به ما ضربه وارد کند و جرات ورود به خاک ما را ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دشمن می‌داند اگر ضربه نظامی به ما بزند ضربه‌های فراوانی را خواهد خورد.

وی ادامه داد: امروز تمرکز دشمن بیشتر روی فشار اقتصادی است، می‌خواهند فشار بیاورند تا ما همبستگی خود را از دست بدهیم، واگرایی و گسست ایجاد کنند و میان مسئولان و پشتوانه‌های اصلی نظام که همین مردم هستند خلا ایجاد کنند.

حسینی تصریح کرد: نتیجه مستقیم تحریم‌ها را مردم می‌بینند آن وقت غربی‌ها شعار می‌دهند که هدف ما مردم ایران نیست، آگاه باشیم، بدانیم که مسئولان برای پشت سر گذاشتن این مشکلات تمام تلاش خود را می‌کنند مشکلات و گرانی‌ها به پایان خواهند رسید.

دشمنان نمی‌خواهند ایران الگو شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: نمی‌خواهند این نظام مستقل الگو برای دیگران باشد، نمی‌خواهند کشورهای دیگر با نگاه به ایران به خودباوری برسند چرا که اگر این موضوع اتفاق بیافتد جیره‌خواران و غلامان خود را از دست خواهند داد، فشار می‌آورند تا این نظام را ناموفق نشان دهند و عوامل وابسته به خود را در مصر، تونس، لیبی و دیگر کشورها به قدرت برسانند و بیداری اسلامی را تصرف کنند.

وی افزود: این اولین بار نیست که انقلاب اسلامی با یک چالش و مشکل جدی روبه‌رو می‌شود، در بحث تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها آمدند تا از طریق حمله نظامی به کشور ضربه وارد کنند اما دیدیم چه افتضاحی در طبس برایشان پیش آمد چون ایمان و اخلاص مردم سبب می‌شود الطاف الهی شامل حال کشور شود.

توهین به پیامبر نشان‌دهنده عناد غرب با اصل اسلام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز باید تمام سعی خود را در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و فرهنگ اصیل اسلامی بکار بندیم، چه از طریق مستقیم و فعالیت‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و چه از طریق ابزار هنری.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن دائم با اسلام اصیل در حال مبارزه است، وقتی قرآن‌سوزی می‌کنند و فیلم توهین‌آمیز به پیامبر(ص) می‌سازند، نشان می‌دهد که با اصل اسلام عناد دارند، نه اسلام انقلابی، همین دلیل باید انسجام مسلمانان را زیاد کند، دشمن واقعی را بشناسیم، متاسفانه برخی از ما مسلمانان در جبهه غرب قرار گرفته و علیه خط مقدم مقاومت یعنی سوریه کار می‌کنیم.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول