اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم قزوین در آبیک

مشکلات اراضی مردم آبیک بررسی شد

خبرگزاری فارس: مشکلات اراضی و باغات مردم شهرستان آبیک با حضور حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان قزوین و آبیک مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات اراضی مردم آبیک بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی ‌پیش از حضور در دفتر نمایندگی خود و دیدار با مردم شهرستان آبیک، با امام جمعه شهر آبیک و جمعی از روحانیون این شهر در دفتر امام جمعه این شهر دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار مشکلات مربوط به قولنامه‌ای بودن اراضی و ساختمان‌های شهرستان آبیک و عدم صدور مجوز لازم مطرح شد.

مصطفی شهسواری معاون اداره کل ثبت و اسناد استان قزوین در خصوص رفع قولنامه‌ای بودن اراضی و ساختمان‌های موجود در شهر آبیک گفت: قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و باغات و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در بیستم آذرماه سال گذشته به تصویب مجلس رسید که آیین‌نامه اجرایی آن در پانزدهم تیرماه امسال به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده است، این در حالی است که در بیست و هشتم تیرماه امسال این آیین‌نامه به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: به محض باز شدن سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک افراد می‌توانند برای ثبت نام در زمینه صدور سند برای ساختمان‌های قولنامه‌ای اقدام کنند و این در حالی است که قانون تعیین تکلیف شامل اراضی قولنامه‌ای در محدوده شهر نخواهد شد، چرا که دستوری در این زمینه نرسیده است.

این مسئول ادامه داد: با اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و باغات و ساختمان‌های فاقد رسمی، مشکل مردم شهرستان آبیک در زمینه قولنامه‌ای بودن ساختمان‌ها برطرف می‌شود و با دریافت سند و بدون وجود مشکلی با شهرداری می‌توانند نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

شهسواری بیان کرد: اگر در قانون ماده 147 و 148 برای صدور سند قدمت بنا مطرح بود، طبق قانون جدید تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و باغات و ساختمان‌های فاقد سند رسمی این محدودیت وجود ندارد و قدمت بنا مطرح نیست، لذا مردم هر ساختمان قولنامه‌ای را در هر سالی که احداث کرده‌اند می‌توانند با باز شدن سامانه ثبت و اسناد نسبت به صدور سند ساختمان‌هایشان ثبت‌نام و اقدام کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول