اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

کلاس مربیگری هندبال در آبیک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت هندبال شهرستان آبیک از برگزاری کلاس مربیگری درجه سه هندبال برای نخستین‌بار در این شهرستان خبر داد.

کلاس مربیگری هندبال در آبیک برگزار می‌شود

محمد اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در کلاس مربیگری درجه سه هندبال 25 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که دو نفر از آن‌ها از استان تهران و سه نفر از استان اصفهان در این کلاس شرکت خواهند کرد.

وی افزود: با برگزاری کلاس مربیگری درجه سه هندبال، کمبود مربی در رشته هندبال در شهرستان آبیک رفع می‌شود زیرا که تعداد مربیان این شهرستان به 10 نفر می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: کلاس مربیگری درجه سه هندبال از 25 تا 29 شهریورماه جاری با حضور استاد حسین داریا مدرس فدراسیون هندبال و مربی تیم ملی هندبال کشور در شهرستان آبیک برپا می‌شود.

اسکندری از قهرمانی تیم هندبال نونهالان شهرستان آبیک در چهارمین دوره از مسابقات لیگ هندبال استان قزوین خبر داد و گفت: امسال برای سومین سال متوالی است که تیم هندبال نونهالان این شهرستان در مسابقات استانی به رتبه نخست دست پیدا می‌کند.

وی افزود: در مسابقات لیگ هندبال استان قزوین چهار تیم از شهرهای قزوین، البرز، آوج و آبیک حضور داشتند که مسابقات در چهار دوره به صورت رفت و برگشت و 12 بازی برگزار شد که تیم هندبال شهرستان آبیک توانست با 10 پیروزی، یک شکست و یک تساوی و نیز کسب 21 امتیاز به مقام قهرمانی دست یابد.

این مسئول بیان کرد: همچنین سه نفر از نوجوانان آبیکی همراه با تیم  هندبال نوجوانان استان قزوین در اواخر شهریورماه جاری در مسابقات لیگ هندبال کشور که در استان سمنان برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت هندبال شهرستان آبیک از عضویت 50 نفر از نونهالان و نوجوانان دختر و پسر در هیئت هندبال این شهرستان خبر داد و افزود: 25 نفر از این تعداد زیر 11 سال، 10 نفر در رده سنی 14-11 سال و 15 نفر در رده سنی 14 تا 17 سال قرار دارند.

اسکندری ادامه داد: با گفت‌وگویی که با شورای شهر داشته‌ایم، مقرر شده است در صورت تأمین اعتبار تیم هندبال بزرگسالان شهرستان آبیک تشکیل شود تا بتوانیم در بهمن‌ماه جاری در مسابقات دسته سه لیگ کشوری، تیم هندبال این شهرستان اعزام کنیم.

وی افزود: رشته هندبال از رشته‌های ورزشی است که همیشه مظلوم واقع شده چرا که آن طور که باید و شاید در جامعه شناسانده نشده است.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم امسال در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه هفته تربیت‌بدنی مسابقات چهارگانه هندبال با حضور تیم‌هایی از استان‌های قم، همدان و البرز برگزار خواهیم کرد زیرا تیم‌های قم و همدان از قطب‌های مهم هندبال کشور هستند و برگزاری مسابقات می‌تواند در تقویت هندبال شهرستان آبیک نقش به‌سزایی داشته باشد.

اسکندری اذعان کرد: 9 سال است که رشته هندبال در شهرستان آبیک فعال است و هیئت هندبال این شهرستان نیز فعالیت رسمی خود را حدود پنج سال است که آغاز کرده است.

وی ضمن قدردانی از توجه ویژه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک به هیئت هندبال این شهرستان افزود: امیدوارم با حمایت مادی و معنوی بیشتر مسئولان ورزش و جوانان استان قزوین به‌ویژه هیئت هندبال استان قزوین بتوانیم در راستای ارتقای رشته ورزشی هندبال در این شهرستان گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

رئیس هیئت هندبال شهرستان آبیک یادآور شد: افرادی که در رشته ورزشی هندبال شرکت می‌کنند باید از توان جسمی و قدرت بدنی قوی برخوردار باشند چون که درگیری تن به تن در این رشته ورزشی بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول