اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست امسال

275 کلاس قرآنی در آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری 275 کلاس قرآنی از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

275 کلاس قرآنی در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک گفت: از 275 کلاس قرآنی برگزار شده در شش ماه نخست سال جاری، 150 کلاس آموزش روخوانی و روان خوانی، 75 کلاس تجوید و 50 کلاس مفاهیم قرآن کریم در رشته‌های مختلف بوده است.

وی افزود: در شهرستان آبیک چهار مؤسسه قرآنی و شش خانه قرآنی مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول از وجود 245 هیئت مذهبی در شهرستان آبیک خبر داد و گفت: از این تعداد 169 هیئت متعلق به آقایان و مابقی به هیئت مذهبی بانوان اختصاص دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: 238 هیئت مذهبی دارای مجوز رسمی هستند که برای هفت هیئت مذهبی دیگر در آینده نزدیک مجوز لازم صادر می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح کرسی تلاوت را در دستور کار داریم که هر هفته یک شب در یکی از مساجد به مدت 15 دقیقه آیات الهی قرآن تلاوت شده که پیرامون آن یکی از روحانیون این شهرستان در مورد آیات تلاوت شده به تفسیر آن می‌پردازد.

این مسئول اذعان کرد: با هماهنگی که با هیئت‌های مذهبی آقایان و بانوان انجام شده تعدادی ا‌ز هیئت‌های مذهبی در ماه‌های غیر از ماه محرم کلاس‌های قرآنی و احکام برگزار می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بر شرکت مسئولان در جلسات شورای شئون فرهنگی و مذهبی تأکید کرد و افزود: مسئولان باید در شرکت در جلسات این شورا و تصویب مصوبات اجرایی در راستای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این شهرستان گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

حسینی ادامه داد: مسئولان صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک باید نذورات را پیش از فرا رسیدن ماه محرم به هیئت‌های مذهبی اختصاص دهد تا بتوانیم به صورت متمرکز در مرکز شهر آبیک برنامه جامع مفصلی در روز تاسوعای حسینی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم 9 روحانی مستقر در خانه‌های عالم احداثی از سوی فرمانداری، سپاه پاسداران و بنیاد مسکن مستقر کنیم.

این مسئول بر برگزاری مراسمی جامع و در‌خور شأن پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز شهادت ایشان در یکی از مساجد شهرستان آبیک تأکید کرد.

مرتضی طاهرخانی بخشدار بخش مرکزی آبیک نیز در این جلسه بر اشاعه فرهنگ اسلامی در ادارات، خانواد‌ه‌ها و در سطح جامعه از سوی مسئولان تأکید کرد و افزود: از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی گسترده‌ای که دارند در راستای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی و اسلامی در بین دانش‌آموزان گام‌های مثبت‌تری بردارد.

دراین جلسه مسئولان بر تلاش مضاعف روحانیون و مسئولان فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در بین اقشار مختلف جامعه تأکید کردند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول