اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک مطرح کرد

آغاز برداشت ذرت از مزارع آبیک/نشاء گوجه فرنگی در سینی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آبیک از آغاز برداشت ذرت از مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت ذرت از مزارع آبیک/نشاء گوجه فرنگی در سینی

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: 8 هزار و 130 هکتار از اراضی شهرستان آبیک زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 407 هزار تن ذرت از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: 3 هزار و 960 هکتار از اراضی شهرستان آبیک زیر کشت ذرت دانه‌ای قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود حدود 40 هزار تن ذرت از این اراضی برداشت شود.

این مسئول ادامه داد: مصارف کاربرد ذرت علوفه‌ای برای دام، طیور و صنعت و ذرت دانه‌ای برای انسان است که اگر ذرت زود برداشت شود ذرت علوفه‌ای و اگر دیر برداشت شود ذرت دانه‌ای محسوب می‌شود.

لطفی از تولید بذر ذرت در 60 هکتار از اراضی شهرستان آبیک خبر داد و افزود: با تحقق این امر 200 تن بذر ذرت برداشت که سبب می‌شود کشاورزان در تهیه بذر ذرت با مشکل مواجه نشوند و راحت‌تر و به موقع بذر مرغوب و با کیفیت ذرت را تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک از برداشت حدود 37 هزار تن محصول گوجه فرنگی در 922 هکتار از اراضی شهرستان خبر داد و گفت: با نشاء گوجه فرنگی در سینی در روستاهای زیاران، جزمه و قشلاق توانسته‌ایم در زمینی به مساحت 30 هکتار 15 درصد عملکرد این محصول را افزایش دهیم، چرا که با نشاء گوجه فرنگی در سینی شاهد کاهش تلفات بوته‌ای، رسیدن به تراکم مطلوب، عدم نیاز به واکاوی، کاهش مصرف سم، سالم بودن محصول، کاهش آفات و بیماری‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب بوده‌ایم.

لطفی یادآور شد: امسال در 12 هکتار از اراضی شهرستان آبیک 100 تن سیر و در 23 هکتار از اراضی یک هزار و 200 تن پیاز برداشت شده است.

وی با اشاره به سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان آبیک گفت: تاکنون 40 نفر در حال تشکیل پرونده برای استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار هستند و 20 نفر در انتظار دریافت تسهیلات بانکی برای مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول