اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

مشکلی برای آغاز سال تحصیلی در آبیک وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: مشکلی برای آغاز سال تحصیلی جدید در آبیک وجود ندارد، چراکه تمام شرایط، بسترها و امکانات لازم فراهم شده و آمادگی کامل داریم.

مشکلی برای آغاز سال تحصیلی در آبیک وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک احمد نوروزی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر خلاف تمام نگرانی‌هایی که وجود داشت، مشکلات به نحو شایسته‌ای برای آغاز سال تحصیلی جدید برطرف شده است و آموزش و پرورش شهرستان آبیک برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد.

وی افزود: با تعامل و هماهنگی کارشناسان و تصمیم‌گیران آموزش و پرورش آبیک و با انتقال نیروهای جدید، حق‌التدریس و جذب نیروهای نهضت سوادآموزی کمبودی در زمینه نیروی انسانی در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در این شهرستان وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: در 119 مدرسه آبیک سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود که از این تعداد 62 مدرسه ابتدایی، 29 مدرسه راهنمایی، 18 مدرسه متوسطه نظری، 9 مدرسه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و یک مدرسه استثنایی است.

مدیر آموزش و پرورش آبیک از شهرداری درخواست کرد که موافقت خود را در تعویض زمین در ضلع شرقی شهرک خرم و زمین معوض در همان شهرک اعلام کند تا مدرسه‌ای مناسب در این زمین احداث شود.

نوروزی در خصوص تخفیف 50 درصدی عامل انرژی گاز در مدارس اذعان کرد: این موضوع در استانداری قزوین مطرح شده و در حال پیگیری است که با رفع مشکل موجود نگرانی و دغدغه مدیران مدارس از این موضوع برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: 276 معلم در پایه ششم ابتدایی و 104 معلم در پایه دوم ابتدایی از آموزش‌ها و دوره‌های لازم این دو پایه تحصیلی بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول خدمات مرکز اختلالات رفتاری شهر آبیک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: والدین دانش‌آموزانی که نتوانند مشکلات یادگیری و رفتاری فرزندانشان را برطرف کنند با مراجعه به این مرکز اختلالات یادگیری و رفتاری فرزندانشان اعم از نوشتن، خواندن، حساب کردن و یا داشتن مشکل در دروس مختلف برطرف شده است.

مدیر آموزش و پرورش آبیک بیان کرد: با توجه به اینکه برای اضافه کار معلمان اعتباری وجود نداشت با جایگزین کردن نیروها 70 درصد از اضافه کاری برطرف شده و مابقی با برنامه‌ریزی در حال اجراست.

انتقال دستاوردهای دفاع مقدس از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است

نوروزی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس انتقال دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس را از وظایف ذاتی و اصلی آموزش و پرورش ذکر و خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه ناحیه آبیک از سخنرانی و روایت‌گری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مدارس استفاده خواهیم کرد تا علاوه بر انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان، فرهنگ ایثار و شهادت نیز در آنان نهادینه شود.

وی از برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در مدارس خبر داد و افزود: هرچه تعداد نمایشگاه‌ها بیشتر باشد، در تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان تأثیرگذارتر خواهد بود.

این مسئول از احداث مدرسه شش کلاسه در روستای عبدل آباد از توابع بخش بشاریات آبیک با مشارکت بانک ملت و اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان قزوین خبر داد و تأکید کرد: مدرسه شش کلاسه روستای نودوز با آورده مردم روستا، خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان قزوین در حال احداث است.

مدیر آموزش و پرورش آبیک تصریح کرد: احداث نمازخانه دبیرستان دخترانه سمائیان در زمینی به مساحت 100 مترمربع با مشارکت یکی از خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان قزوین در حال احداث است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول