اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی آبیک خبر داد

شرکت 504 نفر از زنان خانه‌دار آبیک در طرح رحمت

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی آبیک از شرکت 504 نفر از زنان خانه‌دار این شهرستان در طرح رحمت خبر داد.

شرکت 504 نفر از زنان خانه‌دار آبیک در طرح رحمت

سارا اکبری ضمن اعلام خبر فوق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: طرح رحمت با محوریت مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی و آموزش، امداد و نجات با وجود 9 رابط در مناطق روستایی و یک رابط در مناطق شهری با همکاری مؤسسه سلامت روان اجتماعی بوستان آبیک اجرا شد.

وی افزود: از حضور شش نفر از مدرسان حوزوی (طلاب زن) از حوزه علمیه قزوین که دو نفر آنان از شهرستان آبیک بودند، در اجرای طرح رحمت استفاده شده که مورد قبول مخاطبان واقع شد.

این مسئول ادامه داد: شرکت کنندگان در طرح رحمت در هشت جلسه سه ساعته در زمینه آموزش پیش از ازدواج، آیین همسرداری، احکام، ارتباط با خانواده اعم از همسر و فرزند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی آبیک اضافه کرد: طرح رحمت از هفدهم تیرماه جاری آغاز و به مدت دو ماه ادامه داشت.

اکبری خاطر نشان کرد: بنا به اذعان مسئولان مؤسسه سلامت روان اجتماعی بوستان استفاده از وجود روانشناسان نیز در کلاس‌های آموزشی به زنان خانه‌دار کمک می‌کند تا افراد بهتر و بیشتر با راه‌های بهتر زیستن و غلبه بر مشکلات زندگی آشنا شوند.

وی بر اجرای طرح رحمت در طول سال و زیر پوشش قرار دادن جامعه هدف بیشتر تأکید کرد و افزود: اگر در طول سال طرح رحمت تکرار شود و مدت کلاس‌ها طولانی باشد، افراد بیشتری در طرح شرکت خواهند کرد، چراکه به گفته مسئولان مؤسسه سلامت روان اجتماعی بوستان آبیک با فشردگی اجرای طرح یعنی چند جلسه در هفته ممکن است زنان‌خانه دار نتوانند در جلسات آموزشی شرکت کنند، ولی اگر این جلسات هفته‌ای یک بار تشکیل شود، احتمال اینکه زنان خانه‌دار بیشتری در طرح شرکت کنند نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول