اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

سال تحصیلی آبیک با 12 هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: 12 هزار و 760 دانش‌آموز آبیکی اول مهر ماه به مدرسه رفته و سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می‌کنند.

سال تحصیلی آبیک با 12 هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود

احمد نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: از 12 هزار و 760 دانش‌آموز ثبت‌نام شده رسمی و روزانه، هفت هزار و 432 نفر در مقطع ابتدایی، دو هزار و 63 نفر در مقطع راهنمایی و سه هزار و 204 نفر در مقطع متوسطه در 119 مدرسه با همراهی یک هزار و 207 معلم به تحصیل می‌پردازند.

وی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی و رخدادهای علمی در جهان افزود: با توجه به فراگیری علم و تأکید این امر از سوی ائمه اطهار (ع) می‌طلبد که دانش‌آموزان برای اقتدار علمی ایران اسلامی از قافله علم عقب نمانند و شهدای هسته‌ای را الگوی علمی خود قرار دهند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به حجم گسترده هجمه فرهنگی دشمنان به ویژه اختلال در مسیر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان خانواده‌ها باید در کلاس‌های آموزش خانواده که با محوریت تربیت دینی، آشنایی با مراحل رشد فرزندان، آشنایی با شیوه‌های تعلیم و تربیت و الگوپذیری از سیره ائمه اطهار (ع) در مدارس برگزار می‌شود، شرکت کرده تا هرچه بیشتر با منابع دینی و فرهنگی آشنا شوند و با به کارگیری آموزش‌ها در راستای ارتقای تعلیم و تربیت فرزندانشان گام بردارند.

مدیر آموزش و پرورش آبیک با تأکید بر آشنایی هرچه بیشتر معلمان با سند قانونی معتبر تحول بنیادین آموزش و پرورش که زمینه‌ساز حیات طیبه، رشد و تعالی و نیز رسیدن به قرب الهی برای دانش‌آموزان است، تلاش کرده و از هیچ‌گونه اهتمامی دریغ نورزند.

سند تحول بنیادین نقشه قانونی آموزش و پرورش است

نوروزی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین نقشه قانونی آموزش و پرورش است که بر مبنای قرآن کریم، آموزه‌های قرآنی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از سوی اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان آموزش و پرورش بنا نهاده شده که ملاک راهنمای تصمیم‌گیری‌های اساسی برای هدایت راهبردی و نظارت و استقرار نظام تربیت رسمی و عمومی کشور خواهد بود.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: به فرمایش ایشان فلسفه آموزش و پرورش باید اسلامی و واضح بوده و بر اساس این فلسفه افق آینده آموزش و پرورش کشور روشن باشد تا بدانیم دنبال چه هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم.

نوروزی بیان کرد: نزدیک به 500 نفر از پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در قالب 70 پروژه پژوهشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تدوین و طی 55 جلسه کارشناسی در شورای عالی آموزش و پرورش و نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که بر مبنای قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و معلمان آموزش و پرورش در 12 اردیبهشت سال 85 طی سخنانی بیان کرده بودند که آموزش و پرورش به تحول نیاز دارد، چراکه آموزش و پرورش فعلی کشور ساخته و پرداخته فکر، دین و فلسفه اسلامی نیست، گرچه تحول یک کلمه است ولی در پشت این وجود لفظی یک دنیا کار نهفته بود که خوشبختانه با حضور اساتید دانشگاه، حوزه و مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش این امر مهم و حیاتی در آموزش و پرورش تحقق یافت که به مرور زمان شاهد تحقق آن خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش آبیک با اشاره به انسداد مبادی ورود بی‌سوادی و ریشه‌کنی بی‌سوادی یادآور شد: طبق اطلاعات موجود در سامانه نهضت سوادآموزی، آمار تعداد بی‌سوادان کاهش یافته، چراکه دیگر تشکیل کلاس مقدور نیست و طرح آموزش چهره به چهره سوادآموزی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نوروزی گفت: توسعه و تجهیز مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش‌آموزان با حضور کارشناسان متخصص و متعهد، پیشگیری و اصلاح اختلالات رفتاری دانش‌آموزان در مرکز اختلالات یادگیری، مقاوم‌سازی مدارس، ساخت مدارس جدید، کانون فرهنگی و تربیتی و تلاش در راستای یک شیفت شدن مدارس از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش است که بدون هیچ گونه مشکلی اعم از نیروی انسانی، فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات سال تحصیلی جدید با شور و نشاط آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش پیگیر توسعه و تنوع در رشته‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است، تصریح کرد: خوشبختانه جذب دانش‌آموزان دختر و پسر به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش رو به رشد است که این امر سبب می‌شود در آینده نیروی کارگر ماهر و نیمه ماهر در کشور افزایش یابد.

این مسئول از هوشمندسازی 20 درصد از مدارس آبیک، مجهز کردن مدارس به تکنولوژی روز، ساخت سالن‌های ورزشی، نمازخانه، کتابخانه خبر داد و افزود: در یک زمانی مدارس آبیک سه شیفت بود، ولی خوشبختانه امسال 82 درصد از مدارس آبیک شیفت ثابت صبح هستند.

مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل اولیا، معلمان و مسئولان استانی و شهرستانی و آموزش و پرورش در راستای رسیدن به اهداف نهایی آموزش و پرورش که همان حیات طیبه و قرب الهی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است، گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول