اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ملایر:

ساماندهی بقاع متبرکه از اولویت‌های اوقاف است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: ساماندهی بقاع متبرکه یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور است.

ساماندهی بقاع متبرکه از اولویت‌های اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی ظهر امروز در مراسم غبارروبی امامزاده عبدالله شهر ملایر با تبریک هفته کرامت افزود: روز پنجم ذی‌العقده در تقویم روز تکریم امامزادگان نام‌گذاری شده و در این راستا بقاع متبرکه در این روز مورد تکریم و غبارروبی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امامزادگان از نوادگان پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند، افزود: در این راستا بقاع متبرکه و امامزادگان برای مردم کشورمان، از ارزش و اهمیتی بالایی در بعد معنوی برخوردار بوده ‌و مردم ارادت خاصی نسبت به ساحت مقدس آنان دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در کشور زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و این سازمان به عنوان متولی رسیدگی و حمایت‌های مادی و معنوی از این بقاع متبرکه در کشور است، اظهار داشت: ساماندهی بقاع متبرکه یکی از اولویت‌های سازمان در طی سال‌های اخیر بوده و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این راستا در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی از وجود 42 بقعه متبرکه در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: بهسازی و بروزرسانی بقاع در امور مختلف یکی از اولویت‌های شهرستان است و در این راستا سال گذشته عملیات بهسازی، تعمیر و تجهیز سه بقعه متبرکه در شهرستان ملایر شروع شده است.

زین‌العابدینی این بقاع را شامل «امامزاده علی‌اکبر روستای کرکان»، «امامزاده علی‌اصغر شهر جوکار» و «امامزاده آقامیر علی‌آباد دمق» عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت این سه بقعه متبرکه در شهرستان در حال اجرا است که در صورت تأمین اعتبارات زودتر به پایان می‌رسد.

وی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و عنوان داشت: در این راستا طی سال‌های اخیر برنامه‌های متعدد فرهنگی در بقاع برگزار شده که یکی از مهم‌ترین آن برنامه طرح آرامش بهاری بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ابراز داشت: این طرح امسال نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد و کارشناسان در این طرح آموخته‌های خود را به مردم شهرستان و میهمانان ارائه دادند.

وی اجرای طرح نشاط معنوی در اوقات فراغت، برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی، برگزاری کلاس‌های قرآن، برگزاری برنامه‌های مناسبتی و... را از برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه در ملایر برشمرد.

در ادامه این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان و جمعی از مردم در امامزاده عبدالله ملایر برگزار شد بعد از قرائت فاتحه و انجام مداحی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله ملایر با گلاب شسته و غبارروبی از این بقعه متبرکه صورت گرفت.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول