اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان تأکید کرد

لزوم توجه به مشکلات بقاع متبرکه همدان در روز تکریم امامزادگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان استان در روز ملی تکریم امامزادگان خبر داد و گفت: در این روز باید به مشکلات بقاع متبرکه پرداخته شود.

لزوم توجه به مشکلات بقاع متبرکه همدان در روز تکریم امامزادگان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت روز ملی امامزادگان با اشاره به اینکه پنجم ذی‌القعده به پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، افزود: در همین راستا شنبه شب مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان در بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای توجه بیشتر مردم و مسئولان به امر تکریم امامزادگان این مهم مورد توجه قرار گرفته و نامگذاری هر روز به عنوان یک مبدأ و نقطه عطف تلقی می‌شود که برای این مهم نیز برنامه‌های مشخصی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر لزوم معرفی شجره طیبه امامزادگان استان به عموم مردم در روز ملی تکریم امامزادگان ابراز کرد: وجود امامزادگان واجب‌التعظیم در هر استانی نشان از ارادت مردم آن استان و پیشینیان آن دیار به اهل بیت(ع) است.

وی اظهار داشت: معرفی روزی به‌ عنوان روز امامزادگان می‌تواند نقش مهمی در تثبیت جایگاه فرهنگی و اعتقادی این اماکن مقدس داشته باشد و در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

صالحی هدف از نامگذاری این روز را توجه دادن جامعه و به ویژه مسئولان به مسائل و مشکلات بقاع متبرکه و امامزادگان عنوان کرد و افزود: احیا و عمران امامزادگان استان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی، امامزادگان را مأمن و پناهگاهی برای مردم عنوان کرد و گفت: باید فضای امامزادگان را برای حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مهیا سازیم و نسبت به رفع مسائل و مشکلات آنها قدم برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنان خود با بیان اینکه درآمد امامزادگان و بقاع متبرکه متکی به نذورات مردمی است و بودجه و اعتبارات دولتی به این اماکن مقدس اختصاص نمی‌یابد، تصریح کرد: برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات مالی بقاع متبرکه باید واقفان و خیرین با ایجاد موقوفاتی با نیت عمران و آبادانی بقاع متبرکه برای همیشه از طرفی مشکل مالی این اماکن متبرکه را رفع کنند و از طرفی دیگر نام خود را ماندگار کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول