اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد:

بقاع امامزادگان جایگاهی برای ترویج اسلام در میان جهانیان است

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: بقاع امامزادگان، جایگاهی برای ترویج اسلام در میان جهانیان بوده و استفاده از ظرفیت‌های اماکن متبرکه راهکاری برای مقابله با فرافکنی‌های غربی‌ها است.

بقاع امامزادگان جایگاهی برای ترویج اسلام در میان جهانیان است

حجت‌الاسلام حسن میرافضلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نخستین روز از مهرماه به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در سراسر کشور است.

وی افزود: سخنرانان مراسم، جایگاه بقاع متبرکه و وجه شرعی زیارت در روایات و آیات را برای مردم تشریح کردند و به بخشی از شبهات مطرح شده پاسخ دادند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد اهدای جوایز به کودکانی که در طرح‌های قرآنی اداره اوقاف حاضر شده بودند را از دیگر برنامه‌های مراسم بزرگداشت امامزادگان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مراسم در نخستین شب از مهر‌ماه برگزار شد و کار جدیدی بود، مردم استقبال خوبی از مراسم کردند.

وی در ادامه به برنامه‌های مختلف بقاع متبرکه سراسر کشور در روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان اشاره کرد و ادامه داد: در دهه کرامت، برنامه‌های مختلفی در امامزاده‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که مردم را با جایگاه بقاع متبرکه و اثر معنوی آنها در زندگی اجتماعی آشنا می‌کند.

میرافضلی تاکید کرد: امامزادگان، جایگاهی برای ترویج اسلام در میان جهانیان بوده و استفاده از ظرفیت‌های اماکن متبرکه راهکاری برای مقابله با فرافکنی‌های غربی‌ها است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه امامزاده‌ها در میان مردم گفت: با تحقق این موضوع تمام موانع موجود بر سر راه بقاع امامزاده‌ها برای تبدیل‌شدن آنها به قطب فرهنگی از سر راه برداشته می‌شود و مطالبات رهبر معظم انقلاب در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول