اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

احیای ارزش‎های اخلاقی در گروی بهره‌گیری از بقاع متبرکه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: احیای ارزش‎های اخلاقی، دینی و اسلامی در جامعه در گروی استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه است.

احیای ارزش‎های اخلاقی در گروی بهره‌گیری از بقاع متبرکه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی ظهر امروز در مراسم ویژه گرامیداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در شهرستان اردل، اظهار داشت: بقاع متبرکه در تمام اعصار مأمن و ملجأ مؤمنان و نیازمندان بوده‌اند و نقش مهمی در پایبندی مردم استان به ائمه اطهار(ع) و مذهب تشیع داشته‌اند، به‌گونه‌ای که این استان تماماً شیعه بوده و فرق و مذاهب و ادیان دیگر در این استان وجود ندارند.

وی افزود: بر همین اساس تلاش در راستای عمران و آبادانی بقاع متبرکه با توجه به کارکردهای مهم فرهنگی و تأثیر این اماکن در زندگی مردم، وظیفه همه مسئولان استان و شهرستان است.

طباطبایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، اماکن متبرکه و امامزادگان قطب‌های فرهنگی جامعه هستند، تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها و تهیه امکانات، این اماکن نقش مؤثری در احیای ارزش‌های اخلاقی و دینی و اسلامی جامعه خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مسئولان باید از ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه به‎منظور تبدیل شدن آنها به قطب فرهنگی به صورت ویژه و مناسب استفاده کنند، گفت: آموزش مدیران فرهنگی بقاع متبرکه در راستای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی نقش موثری دارد.

وی همچنین در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه وقف مبنایی برای حضور واقفان در همه اعصار و قرون است، تصریح کرد: وقف عملی ماندگار است که خیر دنیا و آخرت را در پی دارد و بهترین توشه برای حیات بعد از مرگ است.

طباطبایی با اعلام اینکه وقف از فضیلت‌های پسندیده انسانی در اسلام است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که وقف امروزه می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را سر و سامان دهد باید به عنوان یک الگوی اقتصادی، فرهنگی و دینی به مردم معرفی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را تعدیل کند، گفت: گذشتگان ما با وجود اینکه از بضاعت کمتری برخوردار بودند به مسئله وقف اهتمام بیشتری داشتند و امروز این وظیفه بر عهده ما است تا بیشتر به فلسفه وقف و برکاتی که برای واقفان در پی دارد بپردازیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول