اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

20 دستگاه دولتی در مازندران بدهکار اوقاف هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 20 دستگاه دولتی فعلاً بدهکار اوقاف هستند.

20 دستگاه دولتی در مازندران بدهکار اوقاف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در آستان امامزاده ابراهیم بابلسر برگزار شد، بیان داشت: استان مازندران با دارا بودن بیش از یک‌هزار و 300 امامزاده نگین کشور است و بیشترین امامزاده‌ها در این استان وجود دارد که در سال جاری ساختمان 250 امامزاده در حال بازسازی و ساخت و ساز هستند.

وی افزود: برای اجرا و اتمام این پروژه‌ها نیاز به همّت و تلاش همه‌جانبه مردمی دارد و از سوی این اداره کل، استانداری و سازمان اوقاف اعتباراتی به این اماکن اختصاص یافته که مردم، خیّرین و نیکوکاران می‌توانند در این امر بزرگ سهیم باشند تا بتوانیم این مکان‌های مذهبی که ویژه عموم مردم است بر اساس شأن این بزرگواران برای مردم استان آماده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وقف گفت: استان مازندران بیش از 13 هزار موقوفه و بیش از 140 هزار رقعه دارد و مردم و مسئولانی که بر روی مکان‌های وقفی نشسته‌اند باید حقوق وقف را بپردازند.

وی اضافه کرد: 20 دستگاه دولتی فعلاً بدهکار اوقاف هستند و بیش از 40 میلیارد ریال اوقاف فقط از دستگاه‌های دولتی مطالبه دارد که همه مردم و همه مسئولان باید حق موقوفه را پرداخت کنند.

سهرابی با اشاره به ثبت موقوفات در سامانه جامع موقوفات گفت: حدود 80 درصد اسناد اجاره موقوفات در سامانه ثبت شده است و تا پایان شهریور به روز خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: امور فرهنگی در امامزاده‌ها رونق فراوانی یافت و در طرح تربیت حافظ قرآن بیش از 9 هزار و 300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و بر اساس سهمیه 10 هزار نفری در حال تکمیل شدن است و این کلاس‌ها در 127 امامزاده در حال برگزاری است.

سهرابی ادامه داد: اجرای طرح نشاط معنوی با آموزش بیش از 5 هزار دانش‌آموز و 118 پایگاه در امامزاده، طرح ضیافت در ماه رمضان و سوگواره یاس نبوی از برنامه‌های مهم فرهنگی در امامزادگان بوده است.

وی تصریح کرد: در دهه کرامت مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم و مسابقات مدیحه‌سرایی، همخوانی قرآن، اذان و ابتهال در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

سهرابی گفت: در سال 91، 20 نفر از کارمندان در سال جدید جذب اداره کل اوقاف شده‌اند و 23 نفر از کارکنان قراردادی با رایزنی استانداری به پیمانی تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول