اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودبار:

40 درصد درآمد بقاع رودبار صرف عمرانی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودبار گفت: 40 درصد درآمد حاصل از بقاع متبرکه رودبار صرف امورات عمرانی امامزاده‌ها می‌شود.

40 درصد درآمد بقاع رودبار صرف عمرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار حجت‌الاسلام حسن اکبر دوست صبح امروز در جریان بازدید از بقاع متبرکه این شهرستان با بیان اینکه تمام نذورات جمع‌آوری شده از بقاع برای همان بقعه هزینه می‌شود، اظهار کرد: نذورات پس از جمع‌آوری به حساب تجمیع بقاع متبرکه واریز و برای همان بقعه هزینه می‌شود و اگر بقعه‌ای درآمد نداشته باشد از بقعه پردرآمد به آن وام پرداخت می‌شود.

به گفته وی از میزان درآمد حاصله بقاع متبرکه 40 درصد درآمدها در بخش عمرانی مانند ساخت سرویس بهداشتی، زائر سرا و ساختمان بقعه هزینه می‌شود.

این مسئول برگزاری مراسم علم وا چینی شاه شهیدان رودبار را یکی از برنامه‌های اجرا شده اوقاف رودبار در شهریور جاری عنوان کرد و گفت: علم وا چینی یک مراسم سنتی و مذهبی است که از قدیم‌الایام در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم سنتی علم‌بندی و علم‌وا چینی برای سوگواری و عزاداری در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌گیرد، ابراز کرد: این مراسم از قدیم به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه در فصل پاییز و زمستان در اواسط تابستان برگزار می‌شود تا مردم بتوانند در این روز به عزاداری بپردازند.

اکبر دوست، با بیان اینکه در برگزاری مراسم علم‌وا چینی شاه شهیدان با مشکلاتی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: تمام مشکلات جمع‌بندی و به اداره کل اوقاف استان منعکس می‌شود.

وی اضافه کرد: دولت در زمینه اقدام‌های عمرانی اعتبار به خصوصی اختصاص نمی‌دهد بنابراین تمام امورات از محل درآمد بقعه متبرکه است و درآمد بقعه نیز پاسخگوی حل مشکلات نمی‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودبار تامین آب و سرویس بهداشتی را دو مشکل در دست پیگیری عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سال آینده این دو مشکل را برطرف کنیم.

وی خواستار تسریع در روند آسفالت 6 کیلومتر باقیمانده روستا شد و گفت: در صورت آسفالت این مسیر علاوه بر افزایش حضور زائران درآمد بقعه متبرکه و امورات عمرانی در سطح روستا نیز افزایش می‌یابد.

اکبر دوست، از برگزاری دو مراسم سنتی و مذهبی علم وا چینی در بقاع رودبار خبر داد و یادآور شد: مراسم سنتی و مذهبی علم وا چینی در دو بقعه متبرکه «نورالعرش» و بقعه «شاه شهیدان» در رودبار برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: از بزرگان نقل شده که دلیل دیگر برگزاری این مراسم در فصل تابستان شهادت امامزاده شاه شهیدان در اواسط این فصل است که پس از شهادت نیز در همین مکان مدفون شدند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول