اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف همدان:

دولت در بحث بقاع متبرکه آورده داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: دولت باید در بحث بقاع متبرکه آورده داشته باشد.

دولت در بحث بقاع متبرکه آورده داشته باشد

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان اظهار کرد: محدوده طرح فرهنگی و انجام طرح و مأموریت‌ها فرهنگی در سازمان‌های کشور بسیار مشخص است به طوری که سازمان اوقاف ایجاد برخی از برنامه‌های فرهنگی را به خوبی به انجام رسانده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی اوقاف در بقاع متبرکه تصریح کرد: این مهم در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: فضا و ساختار فیزیکی بقاع متبرکه ما اکثراً در سطح استان همدان طی سال‌های اخیر پیشرفت آن چنانی برای انجام کارهای فرهنگی و مهیا شدن برای این امر نداشته است.

وی ادامه داد: بقاع استان همدان برای انجام فعالیت‌هایی چون چسباندن پوستر یا میزبان شدن برای زائران تا محدوده خاصی را دارا هستند اما با توجه به اینکه خیلی از فضای امامزادگان استان فضای میراثی است که بر این اساس حتی اجازه نصب پوستر را نیز نداریم که این بحثی قانونی در راستای حفظ میراث تاریخی است.

احمدوند تصریح کرد: بسیاری از بقاع متبرکه استان همدان در میادین قرار گرفته‌اند که دسترسی را برای حضور در این بقاع و اقامه نماز جماعت بسیار محدود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما قائل به این هستیم که دسترسی به فضای بقاع متبرکه شاخص در استان همدان سخت است، گفت: بقاع متبرکه استان همدان از طرف مسئولان استانی تا امروز اعتبار دلسوزانه‌ای را که باید دریافت می‌کرده‌اند، دریافت نکرده‌اند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امروز باید دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی کشور در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی یاری‌گر اوقاف باشند چون بقاع متبرکه تنها مربوط به اوقاف نیست بلکه اوقاف فقط متولی است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه باید در راستای اهمیت دادن به بقاع متبرکه همگام شویم، تصریح کرد: دولت باید در بحث بقاع متبرکه آورده داشته باشد چون اگر آورده‌ای در بحث بقاع متبرکه نداشته باشیم توجهات نیز بالطبع کم خواهد شد اگر چه توجه مردمی همواره معطوف به اکرام امامزادگان بوده و هست.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول