اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف ملایر خبر داد

ثبت اطلاعات 24 هزار رقبه ملایر در سامانه اوقاف کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از ثبت اطلاعات 24 هزار رقبه ملایر در سامانه اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد.

ثبت اطلاعات 24 هزار رقبه ملایر در سامانه اوقاف کشور

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فعالیت اوقاف در شهرستان‌ها در سه قسمت امور دینی، امور فرهنگی و امور اوقافی خلاصه می‌شود، اظهار کرد: هر یک از این فعالیت‌ها، برنامه‌های شاخص خود را دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اوقاف به برگزاری برنامه نشاط معنوی اوقات فراغت دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح‌ها نسبت به سال گذشته افزایش قابل تأملی داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع اوقاف و امور خیریه و لزوم ثبت اطلاعات موقوفات و رقبات در آن تصریح کرد: اطلاعات اولیه 24 هزار رقبه در ملایر در این سامانه به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: بر اساس ثبت اطلاعات رقبات موقوفات در سامانه اوقاف و امور خیریه و تأیید این اطلاعات، حدود 4 هزار رقبه نیز باقی مانده که درج اطلاعات آنها در دستور کار است.

زین‌العابدینی در بخش دیگری از سخنانش نیز خاطرنشان کرد: در راستای احیای موقوفات و بقاع متبرکه برنامه‌ای مدون از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دست است که در این برنامه تدوین شده راجع به بقاع متبرکه و شجره‌نامه آنها تحقیق می‌شود تا تماماً زیر پوشش اوقاف و امور خیریه باشند.

به گفته وی، مهم‌‌‌‌‌ترین برنامه اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر احیای موقوفات، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای نیت واقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: اوقاف و امور خیریه علاوه بر برنامه‌های عمرانی در راستای نیت واقفان برنامه آموزشی، فرهنگی و درمانی را نیز دارد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم روضه‌خوانی و اطعام‌دهی هر هفته به نیازمندان در مقبره سیف‌الدوله، برگزاری جشن‌ها و اعیاد مختلف در امامزادگان، برگزاری افتتاحیه طرح نشاط معنوی استان در ملایر و... از برنامه‌های فرهنگی اوقاف ملایر است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول