اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

مهلت ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی تمدید شد

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از تمدید مهلت ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد.

مهلت ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم اظهار کرد: ثبت‌نام سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم و مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال از تاریخ 10 مرداد‌ماه تا 25 شهریور‌ماه جاری بوده که با توجه به تماس‌های مکرر شهروندان تا تاریخ 10 مهر‌ماه امسال تمدید شده است.

وی افزود: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود، بنابراین مسابقات هر ساله طی مراحل  شهرستانی، استانی و کشوری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، هدف از برگزاری این مسابقات را رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم به ویژه در جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم و اجرای رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه دانست.

مومنی‌مقدم ادامه داد: ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن کریم در استان، گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار جامعه، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ایجاد فضای قرآنی در استان در ایام برگزاری مسابقات، تجلیل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشویق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در این مسیر مقدس از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود.

وی اهداف دیگر برگزاری مسابقات را ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در راستای تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی، انس با قرآن کریم و آشنایی با فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، توجه دادن افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل بیت (ع)، رقابت سالم، شناسایی نخبگان و فعالان در عرصه تواشیح، اذان و ابتهال، ارتقای سطح اذان گویی، مدیحه‌سرایی و همخوانی در استان و توسعه و گسترش آن در جامعه برشمرد.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: شرکت کنندگان در 9 رشته به رقابت با هم می‌پردازند که مفاهیم تخصصی فقط ویژه بزرگسالان است و تا مرحله کشوری ادامه دارد؛ حفظ یک تا دو و نیم جزء ویژه برادران و خواهران زیر 16 سال و ویژه مرحله شهرستانی است.

مومنی‌مقدم گفت: حفظ 5 جزء ویژه برادران و خواهران زیر 16 سال و حفظ 10 جزء ویژه برادران و خواهران زیر 16 سال و بالای 16سال بوده و تا مرحله استانی ادامه دارد.

وی ادامه داد: حفظ 20 جزء و ترتیل تا مرحله کشوری و حفظ کل و قرائت تا مرحله بین‌المللی است.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان زیر 16 سال باید متولد یکم اسفند‌ماه سال 75 به بعد باشند.

مومنی‌مقدم اضافه کرد: موضوعات مسابقات در بخش ابتهال ادعیه و مناجات‌های ماثوره به ویژه فرازهای منتخب از صحیفه سجادیه و جامعه کبیره، اشعار شعرای نامدار و معتبر(عرب زبان) در مدح اهل بیت یا مسائل اعتقادی ( ولایت، انتظار) و محتوای بخش مدیحه‌سرایی را با توجه به اهمیت این بخش انتخاب متون قوی با محتوای غنی مفاهیم اسلامی و استفاده از اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر (عرب زبان) با موضوعات متن، منقبت و فضایل اهل بیت ‌(ع) به ویژه امام‌حسین (ع)، موضوعاتی در ارتباط با تولید، عدم اتکا به غیر، استقلال مسلمانان و عدم وابستگی و اهمیت جهاد در اسلام است.

وی افزود: گروه‌های مدیحه‌سرایی می‌توانند برای تهیه متون به اشعار دعبل خزایی، فرزدق، کمیت، صفی‌الدین حلی و جواهری مراجعه کنند؛ همچنین می‌توانند از نرم‌افزار سیره معصومین (ع) مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی استفاده کنند.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در بخش هم‌خوانی قرآن کریم آیاتی در ارتباط با موضوع تولید، عدم اتکا به غیر، استقلال مسلمانان و عدم وابستگی مورد توجه است.

مومنی‌مقدم با اشاره به معافیت‌های مرحله‌ای رتبه‌داران اظهار کرد: رتبه نخست استانی، راه‌یافتگان به مرحله فینال مسابقات کشوری و نفر نخست مسابقات کشوری سازمان‌ها و نهاد‌های سال گذشته از مسابقات شهرستانی معاف هستند و به طور مستقیم به مرحله استانی می‌روند و نفرات نخست تا سوم مسابقات بین‌المللی سایر کشورها در سال جاری از مرحله شهرستانی و استانی معاف بوده و مستقیم به مرحله کشوری ورود پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول