اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

افتتاح موزه ایثار، مقاومت و پیروزی در شهرری

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس موزه ایثار، مقاومت و پیروزی در شهرری افتتاح می‌شود.

افتتاح موزه ایثار، مقاومت و پیروزی در شهرری

حسین نصرالله در حاشیه یادواره 15 شهید طلبه شهرستان ری که در آستان شیخ صدوق (ره) برگزار شد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: شهادت امام صادق (ع)، رئیس مذهب شیعه که شاگردان زیادی را در مکتب اسلام تربیت کرده بودند بهترین مناسبتی بود که یادواره‌ای برای شهدای روحانی شهرستان بگیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: بر آن شدیم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه یادواره‌ای را در مضجع شریف شیخ صدوق (ره) که از شاگردان مکتب امام صادق (ع) است، برگزار کنیم.

وی در ادامه روحانیان را در دفاع از ارزش‌های اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پیشرو دانست و گفت: مجاهدت و بصیرت افزایی روحانیت سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران شد و پس از پیروزی انقلاب نیز شاهد حضور پرتلاش شاگردان مکتب امام صادق (ع) در همه عرصه‌های انقلاب بودیم و در دفاع مقدس به خوبی نقش‌آفرینی کردند.

نصرالله 15 شهید روحانی و 12 پدر آسمانی که فرزندان خود را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستاده و به فیض شهادت نائل آمدند را برگ زرین دیگری از افتخارات شهرستان ری در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: 15 شهید طلبه از شهرستان ری به جبهه‌ها اعزام شدند و به فیض شهادت نائل آمدند و 12 پدر روحانی هم بودند که فرزندانشان شهید شدند و به همین دلیل در سالروز شهادت امام صادق (ع) بر آن شدیم مراسم تجلیل و یادواره‌ای را این عزیزان برگزار کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به اقداماتی که در مسیر آشنایی نسل جدید با شهدا و پیروی از آرمان‌های شهدا عنوان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند «شهدا ستارگانی هستند که با آنها می‌شود راه را پیدا کرد.»

 

 

امنیت پایدار ایران اسلامی به برکت خون شهدا است

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم راه را پیدا کنیم یکی از این مسیرها این است که شهدا را بشناسانیم، نخست این ستارگان را به نسل جوان و نسل امروز بشناسیم تا آنها در این مسیر حرکت کنند و در این مسیر با شناسایی شهدا هم معرفتشان بیشتر می‌شود و هم درمی‌یابند در این کشور چه جایگاهی برای شهدا است و چه فداکاری و مجاهدت‌هایی صورت گرفت تا امنیت کشور ایجاد شود.

نصرالله با تاکید بر امنیت پایداری که در ایران اسلامی برقرار است، خاطرنشان کرد: اگر به اطراف خود نگاه کنید هیچ جا و نشانی از امنیت نیست، مگر در ایران که این امنیت پایدار به برکت مجاهدت شهدا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به اینکه آشنایی جوانان با شهدا کشور را بیمه می‌کند، گفت: جوانان ایران اسلامی با شناسایی شهدا و نسل جوان با این قشر آمیخته می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال پرشور مردم ولایی و همیشه در صحنه شهرستان ری از یادواره شهدای طلبه شهرستان اشاره کرد و افزود: استقبال مردم از یادواره شهدای روحانی شهرستان ری خیلی خوب و جامع بود و بیش از پیش بینی صورت گرفته مردم آمدند و استقبال خوبی صورت گرفت، مردم با حضور در آستان نورانی شیخ صدوق (ره)، شاگرد مکتب امام صادق (ع) از دیگر شاگردان امام صادق (ع) که در برای مذهب حقه شیعه به شهادت رسیدند یادواره باشکوهی برگزار کردند.

 

 

اجرای طرح هم‌راز پروانه‌ها در قبله تهران

نصرالله در ادامه با اشاره به اقداماتی که در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در شهرستان ری صورت می‌گیرد، بیان داشت: اگر بتوانیم یادواره‌های مختلف از اقشار مختلف برگزار می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری همچنین از اجرای طرح هم‌راز پروانه‌ها در شهرستان ری خبر داد و تاکید کرد: در این طرح دانش‌آموزان یک سال را با انس با یک شهید والامقام سپری می‌کنند و زندگی روزمره و کارهای مختلف خود را با مانوس بودن با یک شهید بزرگوار پیگیری می‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد و طرح هم‌راز پروانه‌ها به وقوع بپیوندد، فکر می‌کنم اتفاق میمون و مبارکی است.

نصرالله در پایان از چاپ سیره شهدا و افتتاح موزه  ایثار، مقاومت و پیروزی خبر داد و عنوان کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس موزه  ایثار، مقاومت و پیروزی در شهرری افتتاح می‌شود و این مجموعه، موزه بی‌نظیری در مسیر شناساندن شهدا به نسل امروز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در پایان با تاکید بر اینکه ما نباید اسطوره‌هایی بسازیم که افسانه باشند، تصریح کرد: ما نباید اسطوره‌هایی بسازیم که دست نیافتنی هستند، شهدا از همین مرز و بوم بودند و بچه‌های این خطه و از جوانان این مرز بوم بودند و نسل امروز نیز باید با آنها بیشتر آشنا شوند و از آنها الگوگیری کنند.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول