اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد

برگزاری کنگره بزرگداشت مقام امامزادگان(ع) در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نخستین روز از مهرماه سال‌جاری کنگره بزرگداشت مقام امامزادگان(ع) این استان برگزار می‎شود.

برگزاری کنگره بزرگداشت مقام امامزادگان(ع) در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‎الاسلام محمد طباطبایی ظهر امروز در بازدید از طرح بازسازی امامزاده حمزه علی(ع) بلداجی از توابع شهرستان بروجن، اظهار داشت: کنگره بزرگداشت امامزاده حمزه ابن علی(ع) در شهرستان بروجن و امامزاده محمد علی (ع) در شهرستان لردگان، در آستان مقدس این امامزادگان برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره استانی امامزاده سید میراحمد(ع) شهر باباحیدر نیز هفتم مهر ماه در این شهر برگزار خواهد شد.

طباطبایی در ادامه بر ضرورت برگزاری کنگره بزرگداشت امامزادگان این استان تأکید کرد و گفت: این حرکت کار بسیار بزرگی است که فرآیند حرکتی بسیار دقیق و علمی را می‌طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری امامزادگان را سرمایه‎های ارزشمند مادی و معنوی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: شناسایی امامزادگان، فرصت مناسبی برای حفظ اخلاق جامعه در چارچوب دین اسلام است.

وی افزود: جایگاه قرآن و اهل بیت(ع) آن گونه که باید در بین مردم تبیین نشده و باید این جایگاه از طریق امامزادگان و بقاع متبرکه برای مردم تبیین شود.

طباطبایی در ادامه با اشاره به جایگاه وقف در این استان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 270 موقوفه در استان به ثبت رسیده است، افزود: بیش از 108 بقعه متبرکه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی از وقف به عنوان میراثی جاویدان و ارزنده نام برد و گفت: وقف از مصادیق بارز نیکوکاری است که در بخش‌های مختلف ظهور و بروز دارد.

طباطبایی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی موقوفات در این استان، افزود: بدون تردید در شرایط کنونی توسعه موقوفات ضامن بقای تبلیغات دینی و برنامه‌های فرهنگی اماکن مذهبی و مساجد خواهد بود.

طباطبایی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان و روحانیون نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و ترغیب آحاد مختلف مردم به امر حسنه وقف دارند تا این مهم بیش از پیش برای عموم مردم تبیین و‌ شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول