اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف ملایر خبر داد

تربیت 1200 قاری و حافظ قرآن کریم در ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر گفت: تا پایان امسال یک هزار و 200 نفر قاری و حافظ قرآن کریم در ملایر تربیت خواهند شد.

تربیت 1200 قاری و حافظ قرآن کریم در ملایر

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تعهد اوقاف ملایر در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم اظهار کرد: سهمیه ملایر در زمینه تربیت قاری و حافظ قرآن، یک هزار و 200 نفر است که بیش از 800 نفر آن تاکنون ثبت‌نام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق تعهد اوقاف ملایر در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تفاهمنامه‌هایی با جامعة‌القرآن و مجموعه‌های قرآنی امضا شده است، افزود: دانش‌آموزان مدرسه موقوفه سیفیه ملایر نیز به جمع آمار اضافه شده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر تصریح کرد: تعهد عنوان شده تا ابتدای پاییز امسال محقق خواهد شد چرا که با بازگشایی مدارس می‌توان از پتانسیل دانش‌آموزان روستاها نیز بهره‌ گرفت تا ظرفیت کامل ‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری سی ‌و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اشاره کرد و گفت: برنامه مهم ما در بحث فرهنگی اجرای مرحله شهرستانی این دوره مسابقات است که هر ساله استقبالی گسترده دارد.

زین‌العابدینی با بیان اینکه تنها با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است که انسان در مسیر هدایت و سعادتمندی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: قرآن‌آموزی و قرار گرفتن در مسیر تعالی معنوی منحصر به قشر یا گروه سنی خاصی نیست که با این وصف باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گفته وی، در جامعه کنونی تهدید و تحریم‌های دشمن فقط بهانه‌ای برای فاصله انداختن بین نسل‌های جوان جامعه با فرهنگ و مکتب قرآنی است که از این منظر امر قرآن‌آموزی نیز باید مورد توجه بسیاری باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر در پایان گفت: جلسات حفظ و قرائت این قشر را نیز با حضور اساتید برجسته قرآنی برای خواهران و برادران در مقاطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در مقطع حفظ، تلاوت قرائت و روخوانی قرآن مرحله به مرحله انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول