اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تشویق و ترغیب فعالان عرصه قرآنی انجام شد

اعزام بیش از 120 نفر به اردوی زیارتی سیاحتی قم و جمکران

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از اعزام 120 نفر از مربیان، حافظان و نیز فعالان طرح نشاط معنوی به اردوی دو روزه زیارتی سیاحتی قم و جمکران خبر داد.

اعزام بیش از 120 نفر به اردوی زیارتی سیاحتی قم و جمکران

علی مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: در راستای تشویق و ترغیب فعالان عرصه قرآنی و معنوی اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم، بیش از 120 نفر از مربیان، حافظان و نیز فعالان طرح نشاط معنوی به اردوی دو روزه زیارتی سیاحتی قم و جمکران اعزام شدند.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی و نیز زیارت امامزاده آقا علی عباس بادرود و نطنز را از برنامه‌های این اردو عنوان کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم هم‌زمان با حلول ماه مبارک در چهار امام‌زاده شاخص شهرستان از جمله امام‌زاده سلطان ابراهیم سمیرم، امام‌زاده بی‌بی نازبانو شهر حنا، امام‌زاده نازخاتون شهر کمه و امام‌زاده معصومه خاتون ونک آغاز شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این طرح ارتقای سطح علمی و معرفتی نوجوانان و جوانان و سوق دادن دانش آموزان به بقاع متبرکه و همچنین فرهنگی شدن بقاع متبرکه است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی طرح تابستان نشاط معنوی برای سنین هشت تا 16 سال در نظر گرفته شده است که در بقاع متبرکه امام‌زاده سلطان ابراهیم سمیرم و بی‌بی نازبانو شهر حنّا برگزار شد.

مبشری ادامه داد: هدف سازمان‌ها و نهادها باید بر این باشد که برنامه‌های فرهنگی و تفریحی خود را به بقاع متبرکه سوق داده و از ظرفیت‌های تفریحی آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نیز هم‌زمان با طرح نشاط معنوی آغاز و تا پایان سال ادامه دارد و برای شرکت‌کنندگان این طرح نیز اهدای جوایز، اعطای گواهینامه رسمی و اردوهای سیاحتی و زیارتی را در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امام‌زاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول