اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک هفته گذشته انجام شد

ختم 1,4 میلیون صلوات در مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر از ختم 1,4 میلیون صلوات و پنج قرآن در مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر خبر داد.

ختم 1,4 میلیون صلوات در مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر

محسن زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: به منظور افزایش سطح معنوی فعالیت‌های انجام شده در سطح مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر ختم صلوات و قرآن مجید در دستور کار فعالیت‌های فرهنگی این مقام قرار گرفته و به این منظور در یک هفته گذشته بیش از یک میلیون و 408 هزار صلوات توسط زائران این مقام متبرک ختم شده است.

وی با اشاره به نحوه شمارش این صلوات‌ها افزود: این تعداد صلوات در هر هفته از طرف زائران این مقام متبرک تعهد می‌شود و بر اساس نام نویسی و تعداد صلوات تعهد شده این آمار به صورت دقیق استخراج می‌شود.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام شده در این حوزه افزود: در این باره نیز ختم قرآن در دستور کار قرار گرفته است که در هفته گذشته 600 حزب قرآن معادل 150 جزء و معادل پنج ختم کامل قرآن انجام شده است.

زارع با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا دیگر فعالیت‌های فرهنگی را نیز در این مقام سامان‌دهی کنیم، افزود: در شرایط کنونی تعدادی از جوانان شهرستان شوشتر تحت عنوان خادمان افتخاری این مقام متبرک به صورت روزانه در این مقام حضور دارند و به انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

مدیر مقام صاحب‌الزمان (عج) شوشتر افزود: حضور گسترده مردم در روزهای سه شنبه در این مقام متبرک بسیار چشم‌گیر است و به این دلیل باید کوشید تا از این فرصت موجود بیشترین استفاده را برد.

گفتنی است؛ قدمگاه صاحب‌الزمان در شمال شرقی شهر شوشتر در انتهای بزرگراه بین‌الحرمین قرار دارد. بر اساس سنگ نوشته‌ای که در بنای قبلی قدمگاه به دست آمده و دارای اشعاری با ماده تاریخ است، بنای اولیه به وسیله درویش کریم نامی در دوره سلطنت شاه صفی 1047 هجری قمری ساخته شده است.

در اوایل قرن 14 هجری مرحوم ملا حسین طبیب شوشتری ساختمان‌های دیگری بر آن افزود و در سال 1355 شمسی به وسیله هیئت امنا بازسازی کلی شده و معمار آن حاج محمود معماریان بوده است. مالکیت بنا وقفی و در تولیت اداره اوقاف شهرستان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول