اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

توهین به مقدسات حماقت دوباره غربی‏ها بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: توهین به مقدسات اسلامی و پیامبر عظیم‏الشأن اسلام، حماقت دوباره غربی‏ها بود که رقم خورد.

توهین به مقدسات حماقت دوباره غربی‏ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در جمع مردم نمازگزار دماوند با اشاره به توهین اخیر به مقدسات اسلامی، این کار را مایه شرمساری دانست و خواستار محکومیت این حرکت توسط همه مسلمانان شد.

وی تصریح کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) تنها پیشوای مسلمانان نیست بلکه بسیاری از ادیان دیگر نیز به این شخصیت برجسته جهانی احترام می‏گذارند.

امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به روزهای شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: ایشان علاوه احیای شیعه، احیاگر چهار مکتب دیگر اسلامی هستند و امسال مردمان سرزمین دارالمومنین دماوند همچون دیگر مسلمانان در راستای پاسداشت نام و سیره امام جعفر صادق (ع) از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی ادامه داد: آن امام همام به عنوان شیخ‏‌الائمه (ع) علاوه بر احیای تشیّع، به صورت مستقیم و غیرمستقیم احیاگر چهار مکتب دیگر «حنبلی»، «حنفی»، «مالکی» و «شافعی» نیز شمرده می‏شوند.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، نه تنها ما شیعیان بلکه همه مسلمانان جهان باید برای برگزاری آیین‏های مختلف شهادت امام صادق (ع) برنامه‌‏ریزی می‏کنند و مردم شهرستان دماوند نیز امسال همچون سنوات گذشته در برپایی مراسم عزاداری آن امام همام برنامه‏‌ریزی خوبی داشتند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: نهاد نماز جمعه دماوند با همراهی اداره اوقاف و امور خیریه و خیران این شهرستان برنامه‏‌هایی نظیر سخنرانی کارشناسان دینی، سینه‏‌زنی و اطعام 3 هزار نفر از مومنان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) را برنامه‌‏ریزی کرده بودند که بسیار پسندیده بود.

امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به احادیثی پرمغز از امام جعفر صادق (ع) آنها را به اقتصاد امروز کشور بسط داد و تصریح کرد: روزی یکی از وکلای خرج حضرت امام جعفر صادق (ع) به نام «مطعب» با افزایش نرخ بهای اقلام مختلف در بازار مدینه از سوی آن حضرت احضار شد.

وی اضافه کرد: ایشان از مطعب پرسیدند که ای مطعب چه میزان اقلام در انبار هست و مطعب پاسخ گفت که یا مولا این میزان تا چند ماه آینده برای ما کافی است.

امام جمعه دماوند افزود: حضرت به وکیل خرج خویش فرمودند که همه آنها را به بازار ببر و بفروش؛ مطعب ادامه داد که این اقلام در بازار نایاب است و شما فرمان به فروش آنها می‏دهید؟؛ حضرت بار دیگر پاسخ دادند که «بله، همه آنها به بازار ببر و بفروش و همانند مردم هر روز مواد مورد نیاز را خریداری کن».

وی اضافه کرد: منظور امام معصوم از این فرمان، پرهیز مسلمانان از احتکار، خرید بیش از اندازه مصرف کالا و خودداری از هجوم به بازار درپی انتشار اخبار کاهش اقلام است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول