اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

اهانت به ساحت پیامبر (ص) اقبال مردم جهان به اسلام را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با اشاره به گسترش موج اسلام‌گرایی در غرب گفت: اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) اقبال مردم جهان به اسلام را افزایش می‌دهد.

اهانت به ساحت پیامبر (ص) اقبال مردم جهان به اسلام را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امیر (ع) می‌فرمایند «پادشاهان بهشت پرهیزگاران، اهل تقوا و افراد دارای اخلاص می‌باشند.»

نیکی به خانواده، صدقه دادن، انجام کار نیک از عوامل برکت عمر

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: تقوا و اخلاص قدرت در بهشت و رضوان الهی را برای انسان به ارمغان می‌آورند.

وی در ادامه با اشاره به سه عامل در برکت عمر افزود: از نگاه امام صادق (ع) هرکس به خانواده‌اش نیکوکار باشد و نیکی کند عمر با برکت خواهد داشت، حسن خلق در خانواده آرامش را به همراه دارد.

محمودی اضافه کرد: صدقه دادن نیز از نگاه پیامبر (ص) عمر مسلمان را با برکت می‌کند، فکر محرومان و بیچارگان باشیم، بسیاری از ریخت و پاش‌های ما با تقوا سازگار نیست، به جای این اسراف‌ها به ایتام، معلولان و نیازمندان کمک کنیم، در محافل و مجالس عروسی و عزای ما غذاهای فراوانی اسراف می‌شوند، این امر در حالی است که در همین جامعه برخی یک لقمه غذا برای سیر شدن ندارند.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه تصریح کرد: اسراف منکر بزرگی است که ما مرتکب می‌شویم، به فکر فقرا و مساکین باشیم، در آستانه سال تحصیلی جدید بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه کیف و کفش بچه‌های خود در مضیقه هستند، اگر می‌خواهید عمر با برکت داشته باشید و خشم پروردگار را فرو نشانید، به فقرا کمک کنید.

وی سپس انجام کار نیک را عامل دیگر برکت عمر خواند و عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید «تعداد کسانی که به واسطه گناهان می‌میرند بیش از کسانی است که به واسطه اجل می‌میرند و تعداد کسانی که به سبب نیکوکاری زندگی می‌کنند بیش از کسانی است که به واسطه عمر طبیعی خود زنده هستند.»

اسلام به وجود زنان و دختران در جامعه هویت و ارزش بخشید

محمودی سپس با گرامیداشت سالگرد میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر بیان کرد: مقام آن حضرت فوق تصور ما است، امام صادق (ع) فرمودند «برای خدا حرمی است و آن در مکه است، برای پیغمبر (ص) حرمی است و آن در مدینه است، برای امیرالمومنین (ع) حرمی است و آن در کوفه است و برای ما نیز حرمی است و آن در قم است، در این سرزمین زنی از فرزندان ما دفن می‌شود که هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه افزود: از میلاد با برکت حضرت معصومه (س) تا میلاد برادرش امام رضا (ع) یک دهه است که دهه کرامت نام دارد، این دهه را پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم و از شما می‌خواهم همواره در راه آشنایی بیشتر با مکتب ناب محمد (ص) گام بردارید.

وی سپس به روز دختر اشاره کرد و ابراز داشت: دختر در اسلام جایگاه خاص و رفیعی دارد، اسلام به دختران بها و شخصیت، هویت و ارزش داد و سفارش آنها را کرد، این ارزش در رفتار پیامبر اکرم (ص) با دختر گرامیشان به خوبی مشهود است.

نگاه دنیای متوحش غرب به دختران شرم‌آور است‌

محمودی در ادامه گفت: اسلام اعلام کرد زنان و دختران می‌توانند در جامعه پا به پای مردان گام بردارند، متاسفانه در دنیایی زندگی می‌کنیم که در برخی زمینه‌ها رشد و پیشرفت وجود دارد اما در عرصه‌های اخلاقی انحطاط به خوبی نمایان است، نگاه دنیای متوحش غرب به دختران شرم‌آور است، از دختران به عنوان کالا استفاده می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: در برخی کشورهای به ظاهر متمدن اروپایی دختران را پشت ویترین مغازه‌ها می‌گذارند و می‌فروشند، قاچاق زن‌ها و دخترها در غرب امر عادی است و نتیجه این فرهنگ منحط غرب خودکشی‌ها، رذایل اخلاقی، سقط جنین و ... است.

وی اظهار داشت: زنان و دختران مسلمان قدر خود را بدانند، برخی خود آرایی‌ها و رفتارهای سخیف و زشت یعنی پشت پا زدن به جایگاه والای انسانی، اگر برهنگی هنر است که حیوانات بیشترین هنر را دارند، در برخی عروسی‌ها پوشش‌ها و اختلاط‌های نامناسب دیده می‌شود، در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی اختلاط جنسیتی خانواده‌ها را نگران کرده است.

محمودی تاکید کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید اعلام می‌کنم به داد این جوان‌ها برسید، روش اسلام این نیست که ما عمل می‌کنیم، باید با کسانی که می‌خواهند بنیان‌های اخلاقی خانواده را متزلزل سازند برخورد کنید، از عزیزان در نیروی انتظامی می‌خواهم به وعده خود در ارتباط با راه‌اندازی گشت امنیت اخلاقی عمل کنند، برخی صحنه‌ها زیبنده شهر شهیدان 15 خرداد نیست، دختران و زنان حضرت فاطمه معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند و بر این اساس عمل کنند.

اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) اقبال مردم جهان به اسلام را افزایش می‌دهد

امام جمعه موقت ورامین سپس به اهانت سخیف به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) اشاره داشت و عنوان کرد: در قالب یک فیلم به این بزرگوار توهین کردند، قرآن کریم در سوره صف می‌فرماید «آن خدایی که پیامبر را فرستاد، فرستاد تا دین او را بر همه ادیان غالب کند گرچه مشرکین نخواهند»، بدانید در نهایت برتری با اسلام است.

وی سپس گفت: آنچه امروز به‌عنوان یک فیلم مطرح می‌شود یک کارگردان نیست، یک جریان است که سال‌ها در دنیا علیه اسلام برنامه‌ریزی می‌کند، اینها برای مبارزه با رشد اسلام‌گرایی در دنیای غرب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند، بروید در رسانه‌های غربی ببینید اسلام چطور غرب را درنوردیده است.

محمودی اضافه کرد: مجری شبکه بی بی سی فارسی یک عکس در واگن متروی لندن از زنان محجبه گرفته است و سئوال می‌کند آیا اسلام لندن را فتح کرده؟ وی می‌گوید تنها زن بی‌حجاب در آن واگن در لندن من بودم، یک نفر از هلند برای وی در سایتش نظر می‌گذارد که سوار یک تراموا در آمستردام شوید، خواهید دید بیش از 80 درصد زنان محجبه هستند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: امروز موج حجاب و عفت اروپا را فراگرفته است، در آمریکا ساخت مسجد در دهه اخیر 74 درصد افزایش یافته است، در اسپانیا مرکز پاسخ به شبهات اسلامی آنجا  می‌گوید در چند ماه اخیر بیش از 60 نفر مراجعه کردند و مسلمان شدند، این همان وعده قران است، آمریکا، اروپا و رژیم منحوس جنایتکار صهیونیستی بدانند چه بخواهند و چه نخواهند آینده از آن اسلام است.

وی که سخنانش در اوج فریادهای تکبیر نمازگزاران خشمگین ورامین ایراد می‌شد، گفت: امروز آمریکا و اسرائیل زمین‌گیر شدند، روزی هیچ ملت و یا دولتی در دنیا جرات جسارت به آمریکایی‌ها را نداشت اما امروز بسیاری از سفرهای سران آمریکا به دیگر کشورها پنهانی صورت می‌گیرد، هرجا می‌روند مخالفان نظام استکباری آنها تجمع می‌کنند.

محمودی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ آمریکا سفیر این کشور در لیبی به درک واصل شد، امروز مردم جهان برای مرگ قدرت پوشالی آمریکا لحظه شماری می‌کنند، عظمت، روحانیت و جذابیت پیامبر اعظم (ص) چیزی نیست که با یک فیلم موهن زیر سئوال برود، اینها به خیال خام خود می‌خواهند با موج اسلام‌گرایی مبارزه کنند اما بدانند اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) اقبال مردم جهان به اسلام را افزایش می‌دهد.

امام جمعه موقت ورامین توضیح داد: این توهین‌ها تازگی ندارد، قبلا سلمان رشدی و کشیش افراطی آمریکایی اهانت کردند اما مردم به اسلام اقبال بیشتری آوردند، ما امروز آمریکا را شریک جرم این اهانت کنندگان می‌دانیم و خواهان مجازات این اهانت سخیف هستیم، تکلیف صهیونیست‌ها هم که روشن است، دیگر این صهیونیست‌ها نیستند که برای دنیا تصمیم می‌گیرند.

محمودی در پایان خاطر نشان کرد: امثال دولت مزدور کانادا برای خوش خدمتی به صهیونیست‌ها به خود ضرر می‌زنند اما بدانید با مقاومت شما مسلمانان در نهایت اسرائیل از صفحه روزگار محو می‌شود و توطئه‌های ننگین غرب به خودش بازخواهد گشت.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول