اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترقی در گفت‌وگو با فارس

سراسر جهان اسلام باید نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر واکنش نشان دهند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: باید سراسر مسلمانان جهان اسلام نسبت به اهانت به مقدسات دین، به ویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) واکنش نشان دهند.

سراسر جهان اسلام باید نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر واکنش نشان دهند

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به ساخت فیلم موهن و توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، ضمن محکومیت این اقدام، با بیان اینکه این اقدام سناریو ای از پیش تعیین شده و بر اساس برنامه درازمدت آنها انجام گرفته است، اظهار داشت: به طور قطع اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها بر اساس برنامه‌ای درازمدت و در راستای تحقیر اسلام و مسلمانان جهان انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در پیش است بنابراین با این اقدامات قصد داشتند مسلمان‌ها را تحریک کرده و با ضدیت با اسلام بتوانند نظر صهیونیست‌ها را در انتخابات به سمت خود جلب کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: آمریکا در واقع از گسترش اسلام وحشت دارد و یکی از دلایل این اقدام اخیر آنها مقابله با رشد اسلام‌گرایی است و این اقدام بیانگر اقبال بسیار زیاد مردم آمریکا به دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جهان در این زمینه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های جهان اسلام، روشن کردن مردم نسبت به اینگونه اقدامات آمریکا و دیگر کشورهای استکباری است.

ترقی یادآور شد: باید رسانه‌های جهان اسلام تلاش کنند ماهیت ضد اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای برای سراسر مردم جهان شفاف شده و سبب کاهش موقعیت آمریکا و اسرائیل در سطح جهان و منطقه شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به اعتراض گسترده مردم لیبی، مصر و یمن نسبت به این فیلم موهن و توهین‌آمیز گفت: این واکنش مردم کشورهای اسلامی و همچنین واکنش امروز دانشجویان سراسر کشور واکنشی طبیعی است، البته باید سراسر جهان اسلام و مسلمانان دنیا نسبت به اهانت به مقدسات اسلام و به ویژه اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) واکنش نشان دهند.

وی تاکید کرد: این واکنش‌ها بیانگر این است که غیرت دینی، اسلامی مسلمانان جهان متفاوت‌تر از گذشته است و نشان می‌دهد که قطعا ملت‌های مسلمان جهان در برابر این نوع اهانت‌ها سکوت نخواهند کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول