اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد در گفتگو با فارس مطرح کرد

بیانیه مشترک کشورهای جنبش عدم تعهد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص)

خبرگزاری فارس: مشاور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتشار فیلم توهین‌آمیز آمریکایی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ع) گفت:‌ باید کشورهای عضو جنبش عدم تهعد بیانیه‌ مشترکی در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) صادر کنند.

بیانیه مشترک کشورهای جنبش عدم تعهد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص)

عفت شریعتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به انتشار فیلم موهن و توهین آمیز آمریکایی و اسرائیلی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص)، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب زمانی که موضوع جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی را مطرح کردند نگاهشان به آینده بود و در واقع هشدار دادند چراکه این اقدام بخشی از جنگ نرم دشمنان اسلام است. 

وی افزود: برگزاری اجلاس بزرگ سران جنبش عدم تعهد با حضور 120 کشور جهان در ایران نقشه‌های آمریکا و برنامه‌های انگلیس و همپیمانان آن‌ها را برهم زد؛ این 120 کشور در این اجلاس تحت تاثیر پیشرفت‌های شگفت ایران اسلامی قرار گرفتند و معادله آمریکایی‌ها در پی این اجلاس برهم ریخت.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که قرار بود پس از اجلاس در مصوبات مورد نظر قرار گیرد، منافع مادی و معنوی جهان اسلام بود، بنابراین در این راستا باید سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بیانیه مشترکی در پی این اهانت بزرگ صادر کنند.

*اوباما و سران کشورهای استکباری به صورت رسمی و علنی از جامعه اسلامی عذرخواهی کنند

مشاور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همچنین باید اوباما و سردمداران این حکومت‌های استکباری به عذرخواهی و پوزش رسمی و علنی از جامعه اسلامی فراخوانده شوند.

وی بابیان اینکه این چنین اقدامات از سوی دشمنان اسلام کار تازه و جدیدی نیست، خاطرنشان کرد: در پی این اقدام باید تمام کشورهای اسلامی با همبستگی و همدلی این اقدام را محکوم کنند و این اقدام مشت بزرگی بر دهان استکبار جهانی و نظام سلطه خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتشار این فیلم تفرقه‌اندازی میان شیعه و سنی و فرقه‌های اسلامی نیست بلکه توهین به بالاترین مقدسات اسلام به عنوان یکی از ادیان الهی بوده و اهانت به پیامبر عظیم‌الشان اسلام است؛ جای این سوال باقی است که در کجای تاریخ آمده که تاکنون مقامات کشور ایران و یا مسلمانان جهان به دین مسیحیت و حضرت عیسی مسیح (ع) به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم توهین کردند که آن‌ها چنین اقدامی را انجام دادند؟

* آمریکا و رژیم صهیونیستی از گسترش دین اسلام وحشت دارند  

شریعتی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی از گسترش دین اسلام وحشت دارند، اظهارداشت: امروز جریان آمریکایی ـ اسرائیلی از گسترش دین اسلام در جهان و گسترش موج بیداری اسلامی وحشت دارند، چراکه می‌دانند این موج آنها را نابود خواهد کرد.

مشاور وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌های جهان اسلام و به ویژه رسانه‌های جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: رسانه‌های ایران همواره آئینه مانند مصور کردند ولی در این زمینه نقش بسیار حائز اهمیتی دارند و باید به نوعی همدردی جهان اسلام و عزای عمومی جهان اسلام را به سراسر جهان برسانند؛ هرچند که همدلی و غمگساری کشورهای اسلامی در پی این اهانت کاملا آشکار است.

*بیانیه مشترک کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)

شریعی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بیانیه مشترک سازمان کنفرانس اسلامی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام(ص) شد و خاطرنشان کرد: چنین بیانیه‌ای از سوی تمام کشورهای اسلامی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، باید سران کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند چراکه الان زمانی است که می‌توانند عرض اندام داشته باشند.

وی ادامه داد: آمریکا و همپیمانان او که همواره ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارند قطعا می‌دانند که این اقدام خلاف حقوق بشر است.

مشاور بانوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه یادآور شد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، گمان می‌کنند که این اقدام سبب رای آوری برای آنها می‌شود درحالی که باید بدانند این اقدام موجب می‌شود ریشه آنها در جهان‌زده شده و نابود شوند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول