اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش مراجع عظام تقلید قم به اهانت به ساحت مقدس رسول‌الله (ص)

پاسخ مسلمانان به اهانت آمریکایی – صهیونیستی دندان‌شکن خواهد بود

خبرگزاری فارس: مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) از همه مسلمانان جهان خواستند در مقابل این عمل شنیع عکس‌العمل بسیار مناسب از خود نشان دهند.

پاسخ مسلمانان به اهانت آمریکایی – صهیونیستی دندان‌شکن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ساخت فیلم موهن و اهانت‌آمیز به ساحت مقدس رسول‌الله اعظم (ص) حضرت محمد مصطفی خاتم‌النبیین از سوی کارگردان آمریکایی - اسراییلی واکنش شدید مسلمانان در کشورهای مختلف جهان را به همراه داشته است.

مراجع عظام تقلید نیز که همواره پرچم‌دار پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی بوده‌اند این بار نیز واکنش شدید و تندی به اهانت به پیامبر اعظم نشان دادند و با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی خواستار پاسخ قاطع مسلمانان جهان نسبت به این گونه‌ توطئه‌ها شدند و بر مجازات عاملان و دست‌اندرکاران این گونه اهانت‌ها تاکید کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در پیام خود آورده است: بار دیگر دست‌هاى آلوده صهیونیست‌ها و بعضى از کشیش‌هاى افراطى آمریکایى که سوء نیت خود را قبلاً در مورد آتش زدن قرآن مجید نشان داده بودند، از آستین خیانت درآمد و محصول آن فیلمى آمریکایى با اهانت‌هاى بى‌سابقه نسبت به پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم) بود.

این مرجع تقلید در ادامه این پیام تاکید کرده است: این عمل زشت و ننگین نشان داد که آنها از ترس بیدارى جهان اسلام و گسترش این آیین الهى در جهان سخت به وحشت افتاده‌اند و به هر کار احمقانه‌اى دست مى‌زنند که قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی ابراز داشته است: خوشبختانه مسلمانان بیدار در چندین کشور عربى و اسلامى واکنش شدیدى نشان دادند و اثبات کردند که این اعمال ننگین بدون جواب نخواهد ماند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرده است: لازم است مسلمانان سایر کشورها و مسلمانان بیدار کشورمان با آنها هم صدا شده و در روز جمعه پاسخ دندان‌شکنى به این توطئه صهیونیستى ـ آمریکایى بدهند.

وی یادآور شده است: شگفت‌آور اینکه مسئولان آمریکایى و شوراى امنیت که دست‌نشانده آن‌هاست نه تنها این عمل را محکوم نکردند بلکه بعضى از آنها با اهانت به کسانى که در برابر سفارت‌خانه‌هاى آنان دست به تظاهرات زده بودند آنها را افرادى وحشى خواندند، در حالى که نام وحشى شایسته کسانى است که بدون هیچ دلیلى به مقدس‌ترین اعتقادات مسلمین اهانت کرده و جهان را از آنچه هست ناامن‌تر مى‌کنند.

این مرجع تقلید در پایان بیانیه خود ضمن محکوم کردن شدید این اهانت بى‌سابقه از همه مسلمین جهان خواسته‌ است با پاسخگویى مناسب و منطقى درس عبرتى به آنها و محرکان آنها بدهند تا براى همیشه این‌گونه اعمال زشت و نفرت‌انگیز را فراموش کنند.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نیز در بیانیه‌ خود آورده است: فیلمی از طرف آمریکا که مشتمل بر اهانت به ساحت مقدس پیغمبر معظم اسلام (ص) است، ساخته شده و موجب خشم و اعتراض مسلمانان شده است.

این مرجع تقلید تصریح کرده است: ساخت این فیلم را به شدت محکوم و اعلام می‌کنیم که مسلمانان هرگز در برابر این حرکات شیطانی آرام نخواهند نشست و آمریکا منتظر اقدامات شدیدتر باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی نیز با صدور بیانیه‌ای ابراز داشته است: دشمن قسم خورده جبهه حق بار دیگر بغض خود را نسبت به پیامبر رحمت و عزت آشکار کرد و با ساخت فیلمی موهن کینه‌های درونی خود را آشکار کرد.

وی تصریح کرده است: اینان که به زعم خود با این کار قصد زنده کردن دوران جنگ‌های صلیبی و زمینه‌سازی برای جنگ بین تمدن‌ها را در سر می‌پرورانند ‌از عذاب سخت الهی غافلند، لکن به زودی به سزای عمل خود خواهند رسید و بر طبق وعده خدا که می‌فرماید «یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المؤمنین» به دست خود یا مؤمنین خانه خراب خواهند شد.

این مرجع تقلید ضمن محکوم کردن این اهانت عظیم که از ناحیه برخی کارگردان‌های شیطان صفت و با چراغ سبز صهیونیزم بین‌الملل انجام گرفته تاکید کرده است: امت اسلامی را به هوشیاری نسبت به دسیسه‌های دشمنان فرا می‌خوانم و از شیعیان نیز می‌خواهم با تبعیت از علمای وارسته و آگاه و ولایت فقیه مسیر درست را پیموده و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده و خشم خود را به درستی به جهانیان نشان دهند.

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در پیام خود آورده است: پیامبران آسمانی، آموزگاران الهی در میان تمام ملل جهان از احترام ویژه‌ای برخوردارند، زیرا آنان در تمام ادوار مصلحان جامعه بوده و ارزنده‌ترین خدمت را به انسانیت عرضه داشته‌اند.

وی یادآور شده است: در مقابل یک چنین خدمت ارزنده، انسان و یا انسان‌نماهایی فیلمی بسیار موهن نسبت به خاتم پیامبران‌ (ص) ساخته و از این طریق احساسات پاک یک میلیارد مسلمان جهان را جریحه‌دار ساخته‌اند.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرده است: چنین رفتاری با بزرگ‌ترین رسول آسمانی یعنی حضرت محمد ‌مصطفی (ص) حاکی از رذالت و ناپاکی و به یک معنا بی‌خردی سازندگان آن است.

وی در پایان بیانیه خود بر ضرورت عکس‌العمل مناسب مسلمانان جهان در مقابل این اهانت بزرگ تاکید و ابراز داشته است: بر همه مسلمانان جهان لازم است عکس‌العمل بسیار مناسب از خود نشان دهند تا بار دیگر دشمنان در فکر تکرار آن نوع اعمال نباشند و به امید روزی که پرچم‌ اسلام در سرتاسر جهان به اهتزاز درآید.

آیت‌الله لطف الله صافی نیز روز گذشته در سخنانی با محکومیت اهانت جدید دشمنان دین مبین اسلام، خواستار برخورد جوامع علمی و بین‌المللی و آزادی‌خواهان جهان با این اهانت شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با اسلام و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله از آغاز ظهور دین عزیز اسلام سابقه داشته است تاکید کرده است: از روز اول که پیامبر عالی‌قدر اسلام برای نجات مردم ستمدیده و هدایت نسل‌های بشری به رسالت مبعوث شدند، دشمنان اسلام - که بیم و هراس زیادی از پیشرفت سریع این دین آسمانی داشتند- با آن وجود مقدس و قرآن کریم مخالفت‌ کرده تا به خیال خام خود بتوانند جلوی پرتوافشانی نور خداوند را بگیرند ولی بحمدالله تا امروز موفق نشده و نخواهند شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهانت جدید دشمنان علیه پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اظهار داشته است: دشمنان قسم‌خورده‌ اسلام با روش‌های جدید خود به مبارزه با اسلام عزیز که در حقیقت مبارزه با نور و هدایت الهی است برآمده و با ساختن فیلم‌های موهن به مقدسات، اهانت می‌کنند.

وی ضمن محکوم کردن این اهانت عظیم از مردم آزادی‌خواه دنیا و به خصوص مراکز علمی و دانشگاه‌های بزرگ ادیان مختلف جهان خواسته است که این اعمال ضد دین، ضد علم و ضد منطق را محکوم کرده و به وظیفه‌ بزرگ علمی و وجدانی خود عمل کنند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پایان تصریح کرده است: ان‌شاء‌الله اسلام، سرتاسر گیتی را فتح کرده و مردم ستم‌دیده و مظلوم جهان که از ستم مستکبرین و استعمارگران به ستوه‌ آمده‌اند را از سلطه‌ آنان نجات می‌دهد و در سرتاسر گیتی شاهد ندای الله اکبر و اهتزاز پرچم اسلام خواهیم بود.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول