اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مسجدسلیمان در مجلس:

بانک‌ها و مؤسسات مالی پرداخت تسهیلات را آسان کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری تلاش کنند چرخه پرداخت تسهیلات به مردم کوتاه‌تر و زمینه رضایتمندی آنان فراهم شود.

بانک‌ها و مؤسسات مالی پرداخت تسهیلات را آسان کنند

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: وقتی قانونگذار برای ارائه تسهیلات به مردم قانونی را تصویب می‌کند انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرا کننده این قانون اعم از بنگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری برای اجرای به موقع آن و رفع نیاز مردم اقدام کنند.

وی افزود: مؤسسات مالی اعتباری و بانک‌ها تأمین کنندگان منابع برای کارآفرینان کوچک، بخش‌های تولیدی و خدماتی و یا تسهیلات تکلیفی برای تأمین نیاز بخش محروم جامعه هستند اما متأسفانه با اتخاذ فرآیندهای طولانی و خسته کننده و بعضا دلسرد کننده مانع از تزریق به موقع این منابع به متقاضیان آن می‌شوند.

جلیلی نتیجه این رویکرد را عدم انجام بهنگام برنامه‌ریزی‌های مردم عنوان و خاطرنشان کرد: این امر مشکلات مردم را مضاعف می‌کند لذا نیازمندیم بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری در ارائه تسهیلات به مردم سرعت عمل به خرج دهند.

او ادامه داد: در غیر این صورت، فرآیند کنونی توسعه و پیشرفت استان به ویژه در تأمین منابع مرتبط با قشر ضعیف جامعه، زمینه ساز نارضایتی‌های مردمی خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: بانک‌ها باید تلاش کنند تا به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل نمایند و چرخه پرداخت تسهیلات را کوتاهتر کنند تا امکان دسترسی به منابع آسان تر شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس نهم در مورد پیگیری نمایندگان در این خصوص نیز یادآور شد: وقتی پای قانون در میان است نقش نمایندگان نظارت بر اجراست اما در این میان بانک‌ها با بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های دست و پاگیر روند ارائه تسهیلات به مردم را کند می‌کنند.

جلیلی اضافه کرد: متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به افراد سودجو و کسانی که با لابی‌های بزرگ وارد می‌شوند آنقدر سهل و آسان برخورد می‌کنند که نتیجه آن، اختلاس‌های میلیاردی می‌شود؛ اما وقتی به بخش تولید و خدمات و صنعت و کشاورزی می‌رسند هزار مانع ‌در مقابل آنها قرار می‌دهند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول