اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

بانک‌ها تولید و صنعت را قفل کرده‌اند/معوقه 1300 میلیارد تومانی بانک‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل گفت: در یک بی‌تدبیری واقعی سیستم بانکی در استان با ادعای اینکه پولی برای پرداخت تسهیلات نداریم بخش تولید و صنعت استان اردبیل را قفل کرده‌اند.

بانک‌ها تولید و صنعت را قفل کرده‌اند/معوقه 1300 میلیارد تومانی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیر‌موذن ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از تولید در اردبیل اظهار داشت: قرار شده برای این استان 6 میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلاتی به بخش صنعت و تولید اختصاص یابد که امیدواریم با بهترین تدبیر و راه حل این اعتبار کمکی برای واحدهای صنعتی تزریق شود تا یاریگر آنها در مسیر توسعه واقعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما با یک راه حل مناسب می‌توانیم این پول را در حساب بانک‌های عامل استان قرار دهیم تا با افزایش این سقف به رقم 24 میلیون تومان به شکل تسهیلات اکثر واحدهای آسیب‌دیده تولیدی و صنعتی استان از این کمک دولتی بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل یادآور شد: پرداخت مستقیم و بلاعوض این رقم دردی را دوا نمی‌کند چرا که توزیع 6 میلیارد تومان بین واحدهای صنعتی به مانند گوشت قربانی به صلاح و صرفه اقتصاد و نظام تولیدی این استان نیست.

پیر‌موذن با انتقاد شدید از اوضاع نابسامان پرداخت تسهیلات و اوضاع بازار ارز گفت: خود بانک مرکزی با سیاست غلط خود از داخل به تحریم‌ها دامن می‌زند و هر روز با ابلاغ آیین‌نامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود سعی می‌کند در این حوزه اختلال ایجاد کند.

این مسئول عنوان کرد: ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توانیم همچون دوران جنگ نظام تولید و صنعت خود را تقویت کنیم به شرط آنکه سیاست‌گذاری‌ها اصولی و به دور از نگرش‌های روزمره باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل با اشاره به اینکه بانک‌های استان یک هزار و 300 میلیارد تومان معوق پرداختی در حساب واحدهای تولیدی و صنعتی دارند، بیان داشت: با این اقدام انقباضی بانک‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد و صنعت و تولید را رونق داد.

پیر‌موذن افزود: در حالی که در این استان جذب تسهیلات بانکی حداقل بوده است بخش عظیمی از منابع بانکی به ویژه تسهیلات سرمایه در گردش در تهران و اصفهان پرداخت می‌شود به طوری که 75 درصد این پرداختی‌ها در استان‌های یاد شده انجام می‌شود.

وی به درگیر بودن بسیاری از واحدهای صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی و اعتبار اشاره کرد و گفت:‌ سیستم بانکی به صراحت اعلام می‌کند که پولی نداریم تا تسهیلات پرداخت کنیم در حالی که برای سایر بخش‌ها با بهره بالاتر آماده پرداخت تسهیلات هستند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل در خصوص شکل‌گیری کمیته بررسی واحدهای آسیب‌دیده و تفاهم‌نامه با تمام بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ابراز داشت: ما اعتبار کمکی اختصاص یافته به استان را می‌توانیم با یارانه 50 درصد به شکل تسهیلات بلند مدت در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیر‌موذن در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما به دنبال نسخه پیچیدن برای حل مشکلات واحدهای صنعتی از طریق اعتبار 6 میلیارد تومانی نیستیم ولی یقین داریم که با کنار گذاشتن سیاست‌های قبلی می‌توانیم با همراهی بانک‌ها و سیستم مالیاتی بسیاری از موانع و مشکلات پیش‌روی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول