اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

‌تنفس یک ساله به واحدهای صنعتی آسیب‌دیده از زلزله برای ‌پرداخت مطالبات بانک‌ها‌

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل استان آذربایجان‌شرقی ‌از اعطای تنفس یک ساله به واحدهای صنعتی آسیب‌دیده از زلزله برای ‌پرداخت مطالبات بانک‌ها‌ خبر داد.

‌تنفس یک ساله به واحدهای صنعتی آسیب‌دیده از زلزله برای ‌پرداخت مطالبات بانک‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، نعمت‌الله جوادی ادامه داد: 33 مورد از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان هریس در شهرک صنعتی بیلوردی از زلزله آسیب جدی دیده‌اند که نیازمند کمک هستند.

وی استقبال بانک‌های عامل و سازمان‌ها و ارگان‌ها را برای رفع سریع مشکلات واحدهای آسیب‌دیده بسیار مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مقرر شده برای حمایت از تولید و اشتغال شهرستان زلزله‌زده هریس و ایجاد فرصت‌های مناسب برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی نسبت به اعطاء تنفس یک ساله برای بازپرداخت تمام مطالبات بانک‌های عامل اقدام و مساعدت‌های لازم از طرف ادارات امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی، آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای و شرکت گاز به واحدهای آسیب‌دیده شهرستان به عمل آید.

جوادی همچنین گفت: به منظور کمک به واحدهای تولیدی برای ساخت و ساز و ترمیم آسیب‌های ناشی از زلزله مقرر شده سریعاً نسبت به برآورد هزینه‌های متعلقه توسط کارگروهی متشکل از نماینده فرمانداری هریس، نماینده بخش‌های ساختمان و ماشین‌آلات بانک‌های عامل، کارشناسان نظام مهندسی ساختمان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و نماینده دبیرخانه ستاد تسهیل اقدام و به نحو مقتضی و در حداقل زمان ممکن اعتبارات لازم توسط بانک‌های عامل از محل منابع داخلی بانک‌ها با لحاظ کردن هزینه‌های بیمه و یا سایر منابع تامین شده، که بازپرداخت آن در یکسال آتی صورت خواهد گرفت، اقدام شود.

وی همچنین افزود: در جلسه فوق مقرر شده است که شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و گاز با توجه به عدم فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی فعلاً از قطع انرژی واحدهای مربوطه به علت بدهی قبلی خودداری کنند.

مسئول دبیر خانه ستاد تسهیل استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مصوبات جلسه ستاد تسهیل بعد از طرح در ستاد تسهیل استان و تایید قابل اجراست، گفت: استاندار به عنوان رئیس ستاد تسهیل استان، معاونت برنامه‌ریزی استانداری ‌و همچنین عظمایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیر ستاد تسهیل تلاش می‌کنند برای کمک به واحدهای آسیب‌دیده از زلزله از کانال‌های مختلف اعتباراتی تامین و جذب کنند تا مشکلات واحدها برطرف شود.

جوادی در ادامه گفت: عمده آسیب‌های وارده به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مربوط به ساختمان‌های اداری واحدها بوده و نیز در بیشتر موارد سالن‌های واحدها نیز آسیب دیده‌اند که نیازمند بازسازی اساسی است.

وی همچنین اظهار کرد: ماشین‌آلات، مواد اولیه برخی واحدها، محصولات ساخته شده و نیمه‌ساخته شده آنها آسیب جدی دیده‌اند که نیازمند بازسازی، مقاوم‌سازی و تعمیر است.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول