اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

سرمایه‌ برخی بانک‌های خصوصی‌ در یک سال 3 برابر شد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه سود بانک‌ها باید تک رقمی می‌شد اما امروز بانک‌های خصوصی‌ داریم که در مدت یک سال سرمایه خود را 3برابر می‌کنند و ادامه این روند به ضرر کشور است.

سرمایه‌ برخی بانک‌های خصوصی‌ در یک سال 3 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران صبح امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به تاسیس تعداد زیادی بانک خصوصی در کشور، وظیفه سیستم بانکی را حمایت از اقتصاد و اشتغال عنوان کرد.

طاهایی در این مورد با اشاره به نقش برجسته بانک‌ها در تقویت تولید و اشتغال ملی گفت: وظیفه بانک‌ها حمایت از بنگاه‌دارهاست و نه بنگاه‌داری و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه سود ثابت ربا محسوب می‌شود و توجیه‌پذیر نیست، گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه سود بانک‌ها باید تک رقمی می‌شد اما امروز بانک‌های خصوصی‌ داریم که در مدت یک سال سرمایه خود را 3 برابر می‌کنند و ادامه این روند به ضرر کشور است.

استاندار مازندران با بیان اینکه نقش بانک‌های خصوصی استان به آن گونه‌ای که در قانون لحاظ شده مشهود نیست، تصریح کرد: این بانک‌ها نقش اساسی در تولید و توسعه اشتغال استان ندارند و بانک‌های استان باید در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی فولاد مازندران جدیت بیشتری داشته باشند.

طاهایی همچنین خواستار بهره‌گیری بیشتر کارگروه اشتغال وسرمایه‌گذاری مازندران از ظرفیت کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای توسعه صنایع فولاد و افزایش ضریب اشتغال این بخش در استان شد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول