اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت شهرستان میاندرود در گفت‌وگو با فارس:

بانک‌ها صنعتگران را با مشکل روبرو کرده‌اند/نمایندگان مجلس فرصت گفت‌وگو نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان میاندرود گفت: برخی بانک‌ها در شهرستان میاندرود واقعا صنعتگران را با مشکل روبرو کرده‌اند.

بانک‌ها صنعتگران را با مشکل روبرو کرده‌اند/نمایندگان مجلس فرصت گفت‌وگو نمی‌دهند

نصرت‌الله نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به نیاز کشور به وحدت و همدلی بیان داشت: امروز در شرایط حساس از لحاظ اقتصادی قرار داریم و در این وضع نباید به دنبال سود و منافع شخصی خود و گروه خود باشیم.

رئیس خانه صنعت میاندرود اضافه کرد: برای رونق جامعه باید صنعت را گسترش دهیم چراکه صنعت باعث ایجاد اشتغال، تقویت نشاط و شادابی در جامعه، افزایش تولیدات داخلی، صادرات بیشتر محصولات داخلی و از بین‌برنده بسیاری ازمشکلات روحی، روانی و جسمی نظیر اعتیاد بود که در این راه مردم، رسانه‌ها و مسئولان باید نقش صنعت را بهتر درک کنند.

 *طرح‌های زودبازده دولت کارشناسی نشده بود

رئیس خانه صنعت میاندرود با انتقاد از طرح‌های زودبازده دولت افزود: این طرح در جای خود بسیار خوب و مناسب است اما قوانین مرتبط با آن کارشناسی شده نبوده و بیشتر افرادی که از این طرح‌ها استفاده کردند به دلیل سود بالای تسهیلات و بازپرداخت کوتاه مدت اقساط با مشکل مواجه شدند.

وی ادامه داد: وقتی مدت زمان بازپرداخت وام‌های یک کارخانه جدیدالتاسیس و نوپا بسیار کوتاه مدت باشد، این فشار مالی باعث وارد آمدن صدمه به کارآفرین می‌شود و در نهایت به تعطیلی کارخانه و انباشته شدن اقساط می‌انجامد.

 *فشار زیاد بانک‌های صادرات و ملت به صنعتگران/حساب‌های مالی خود را منتقل می‌کنیم

 نادری تصریح کرد: فشار بانک‌ها بر روی صنعتگر بسیار زیاد است مثلا ضمانت‌نامه‌هایی که از صنعتگران مطالبه می‌کنند سنگین است باید بپذیریم که صنعتگر ما هیچ حمایتی نمی‌شود.

وی گفت مسئولان و روسای بانک‌ها در جلسات عمومی چنان صحبت می‌کنند که باعث دلگرمی می‌شوند و مدعی می‌شوند شما به ما مراجعه کنید تا مشکلات شما حل شود اما هنگامی که به صورت فردی برای حل مشکلی می‌رویم با یک عبارت آشنا مواجه می‌شویم که «طبق ضوابط و مقررات» باید کار شود.

نماینده صنعتگران میاندرود با بیان اینکه برخی بانک‌ها نظیر ملت و صادرات در شهرستان واقعا صنعتگران را با مشکل روبرو کرده‌اند، تاکید کرد: اگر روال این بانک‌ها در آینده هم به این شکل باشد با صنعتگران این شهرستان در مورد جابه جایی حساب‌های خود از این بانک اقداماتی را انجام خواهیم داد.

این فعال اقتصادی افزود: امروز کارهای مقطعی جوابگو نیست و باید ریشه مشکلات را دغدغه خود بدانیم و آن را حل کنیم.

رئیس خانه صنعت میاندرود در ادامه چند پیشنهاد برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کرد و گفت: یکی از راه‌های گشایش در کار این است که وام‌های معوق صنعتگران را با اقساط بلندمدت 10تا 15 ساله بروز کنیم که دراین صورت هم بانک به پول خود می‌رسد و هم اینکه صنعتگر با خیالی آسوده‌تر به کار خود مشغول می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واحدهای موجود صنعتی سرمایه در گردش ندارند که بخشی از آن به سیاست‌های موجود کشور برمی‌گردد مانند اینکه مجوز سورتینگ می‌دهیم اما میوه از خارج وارد می‌کنیم که این سیاست‌ها آسیب و صدمه به صنعتگر را تضمین می‌کند.  

نادری همچنین با انتقاد از عدم صدور سند مالکیت برای کارخانجات ادامه داد: اگر این مشکل حل شود و هر کارخانه‌ای دارای سندی به نام خود باشد مشکل ضمانت‌نامه‌های بانکی که یکی از مشکلات بزرگ است خود به خود حل می‌شود.

 *مسئولان در قبال حذف بیمه کارگران پاسخگو باشند

این فعال اقتصادی در ادامه به حق بیمه کارگران اشاره کرد و افزود: بیمه کارگران 30 درصد حقوق آنها است و در شرایط حاضر برای هر کارگر ماهانه حق بیمه‌ای 140 هزار تومانی باید پرداخت شود که بخشی سهم بیمه و بخش کارفرما است و حق بیمه 10 درصدی که در گذشته بود، به طور کامل لغو شده است که باید مسئولان درباره آن پاسخگو باشند.

وی گفت :آرامش را باید به صنعت برگرداند و دولت نقش بسزایی در این میان دارد از جمله با اجرای صحیح قوانین به صنعتگر کمک کند تا با خیالت راحت سرمایه خود را در این  بخش به کارگیرد.

 *موسسه مالی صنعتگران تاسیس شود

رئیس خانه صنعت میاندرود در بخش دیگری از صحبت خود پیشنهادی نیز به فرماندار میاندرود داشت و افزود: کارگروهی با ریاست فرماندار میاندرود و روسای بانک‌های شهرستان، ادارات و نهادهایی همچون تامین اجتماعی، برق، ریاست دادگاه میاندرود و جمعی از صنعتگران فعال تشکیل شود تا به مشکلات این بخش بیشتر از پیش توجه و رسیدگی شود.

نادری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما صنعتگران بیشتر از این از نمایندگان مجلس انتظار داریم چراکه بسیاری از قوانین و مقررات باید در صحن مجلس حل شود و اگر نمایندگان ما از مشکلات و دغدغه‌های ما آگاه نباشند چطور می‌توانند کاری برای صنعتگر ما انجام دهند.

نادری پیشنهاد تاسیس موسسه مالی و اعتباری مختص صنعت را ارائه داد و افزود: این موسسه در هر شهرستان ایجاد شد و بانیان آن خود صنعتگران باشند چراکه از مشکلات آن آگاه هستند، همدیگر را بهتر می‌شناسند و خدمات‌دهی نیز راحت‌تر صورت می گیرد.

 *چندین بار سعی در برگزاری نشست با نمایندگان داشتیم اما موفق نشدیم

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار حکیمانه و مدبرانه شعارهایی را در این چند سال انتخاب کردند که این نشان از عمق نگاه ایشان به بخش صنعت و اقتصاد و کشوراست.

نادری گفت: ایشان به راستی درک کرده‌اند که اقتصاد در صنعت کشور زمینه‌ساز رشد و بالندگی ایران اسلامی است و اگر مسئولان ما نیز این‌گونه دغدغه و نگاه به مسئله داشتند امروز ما با این چنین مشکلاتی مواجه نبودیم.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با فرماندار و امام جمعه شهرستان در مورد مسائل اقتصادی و صنایع گفت: چندین بار سعی در نشست و جلسه با نمایندگان داشتیم که موفق نشدیم اما از نمایندگان می‌خواهیم تا در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی با این قشر نیز گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول