اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها یاریگر نظام کارآفرینی استان اردبیل باشند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش باید یاریگر نظام‌های کارآفرین و اشتغالزای استان اردبیل باشند.

بانک‌ها یاریگر نظام کارآفرینی استان اردبیل باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: اگر بانک‌های عامل بتوانند بدون بهانه قرار دادن تعادل منابع و مصارف خود از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حقیقی حمایت کنند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های واحدهای تولیدی برطرف می‌شود.

وی بیان داشت: هرچند بانک‌های عامل با چرتکه انداختن به دنبال سود و زیان خود هستند و بر اساس منطقه اقتصادی کارهای خود را به پیش می‌برند اما واحدهای تولیدی را سراغ داریم که توان خرید مواد اولیه را نداشته و متقاضی سرمایه در گردش هستند، که انتظار داریم بانک‌های عامل در این زمینه مساعدت کنند.

این مسئول افزود: هرچند در برخی موارد سختگیری نیز لازم است اما بانک‌ها باید به سرمایه‌گذاران حقیقی سابقه‌دار و با اراده اعتماد کنند و در پرداخت تسهیلات پیشگام باشند.

صابری در ادامه ضرورت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌ها به متقاضیان را یادآور شد و گفت: سهم هر بانک تعیین شده و برای ما قابل قبول نیست که در 1.5 سال اجرای این طرح از اعتبار سال 90 حدود 23 میلیارد تومان همچنان در حساب بانک‌ها بماند.

استاندار اردبیل ادامه داد: بانک‌های عامل باید به سرعت تسهیلات مشاغل خانگی را که مبلغ آن 2 تا 4 میلیون تومان است به کار‌آفرینان واقعی پرداخت کنند به طوری که طرح و پرونده در نوبت بانک نداشته باشیم.

وی از مدیریت بانک ملی استان اردبیل خواست در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کارخانه آتا‌ماشین اردبیل همت کرده و کارگشایی کند تا این مجموعه بتواند در ادامه مسیر تولید با مشکلی مواجه نشود.

تعطیلی آتاماشین به دلیل نبود نقدینگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دهمین جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل درخواست سرمایه‌گذار آتاماشین اردبیل برای دریافت تسهیلات از بانک ملی و صنعت و معدن مطرح شد که کارآفرین این مجموعه اعلام کرد به رغم مراجعات مکرر به بانک ملی و صنعت و معدن نتوانسته تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کند و کارخانه بیش از سه ماه است تعطیل شده و دو کیلو مواد اولیه نیز در انبار کارخانه وجود ندارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه باید در حل مشکل این کارخانه اقدام کرد تا کارگران آن از کار بیکار نشوند، افزود: بدهی قبلی کارخانه‌دار استمهال شده و با تقسیط در حال پرداخت است.

حسین منوری ابراز داشت: با رایزنی‌هایی که با مدیریت بانک ملی اردبیل داشتیم قرار شد کارشناسان بانک مدارک و مستندات ارائه شده مدیر این مجموعه کارآفرین را بررسی کنند تا تصمیم نهایی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش گرفته شود.

منوری همچنین در خصوص مانده تسهیلات مشاغل خانگی بیان داشت: از 40 میلیارد تومان تسهیلات این بخش تاکنون 21 میلیارد تومان پرداخت نشده که انتظار داریم به سرعت زمینه پرداخت آنها نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول