اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان خبر داد

ایران در رتبه 17 اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد/ مطالعه 142 طرح سرمایه‎گذاری در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: بر اساس معیار برابری قدرت خرید در سال جاری، ایران در رتبه 17 اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد.

ایران در رتبه 17 اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد/ مطالعه 142 طرح سرمایه‎گذاری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل فلاح ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد سرمایه‏‌گذاری استان زنجان اظهار داشت: رشد اقتصادی کشور بدون در نظر گرفتن نفت، 5.1 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در برخی از کشورهای اروپایی منفی بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران در منطقه جزو سه کشور برتر در رشد اقتصادی است.

رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی کشور بیش از یک هزار میلیارد دلار برآورد شده است، اضافه کرد: سرمایه‎گذاری‎های خارجی جذب شده در کشور نیز از سال 86 از یک هزار و 600 میلیون دلار به 4 هزار و 300 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 142 عنوان طرح به صورت فرصتی برای سرمایه‎گذاری در سطح استان زنجان مورد مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: زمین مورد نیاز 60 مورد از طرح‌های مطالعه شده در شهرک‎های صنعتی معین شده است.

فلاح با بیان اینکه 34 مورد از طرح‎های ویژه سرمایه‎گذاری که مطالعه و بررسی شده است متعلق به بخش سازمان صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: زمین مورد نیاز 33 مورد از این طرح‎ها در شهرک‎های صنعتی استان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز 37 مورد از طرح‎های سرمایه‌‌گذاری از طریق اراضی ملی استان زنجان تامین می‎شود، یادآور شد: زمین مورد نیاز 39 طرح دیگر نیز در دست بررسی و مطالعه است.

رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه مجموع زمین مورد نیاز بر ای 142 طرح سرمایه‎گذاری در استان زنجان 1150.8 هکتار اعلام شده است، خاطر نشان کرد: 268 هکتار از این زمین‎ها در شهرک‎های صنعتی تعیین تکلیف شده است و مابقی زمین‎ها نیز از اراضی ملی و سایر تامین می‎شود.

وی اظهار داشت: 785 هکتار از اراضی ملی نیز به منظور ایجاد طرح‎های سرمایه‎گذاری در نظر گرفته شده است.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر 45 طرح سرمایه‎گذاری ویژه و مورد تایید دستگاه‏های اجرایی مختلف در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: 22 طرح ویژه به سازمان صنعت، معدن و تجارت و 12 طرح ویژه نیز به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعلق دارد.

وی همچنین در ادامه جلسه ستاد سرمایه‎گذاری با اشاره به اجرای طرح سهند در استان زنجان تصریح کرد: سرمایه‎گذاران این طرح چینی هستند که با برنامه‎ریزی فاز جدید تولید خود را به تولید شمش فولاد اختصاص می‎دهند.

رئیس امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه فاز دوم طرح سهند در استان زنجان اجرا شده است،

یادآور شد: برای اجرای فاز سوم نیز زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‎گذاران قرار می‎گیرد.

در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت پترو هیدج نیز با بیان اینکه مجموعه پتروشیمی هیدج به صورت یک خوشه صنعتی تعریف شده است که در حال حاضر چهار واحد بزرگ در آن مستقر شده است، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‏های زیاد، سرعت کار در این شرکت بسیار خوب بوده است.

در این جلسه مشکلات شرکت صنعتی آژیر نیز مورد بررسی قرار گرفت که مهم‎ترین مشکل آن تامین سرمایه مورد نیاز است.

شرکت صنعتی آژیر به تولید مخازن فلزی، رادیاتور فولادی، آبگرمکن خورشیدی و لوله سوپر پایپ می‎پردازد که خردادماه سال آینده 50 درصد از تجهیزات و دستگاه‎های خط تولید این کارخانه از محل کنونی در تهران به استان زنجان منتقل شده و به تبع آن خط تولید جدید در استان راه‏ اندازی می‎شود.

گفتنی است، شرکت صنعتی آژیر با سرمایه شخصی راه‎اندازی شده است که محل جدید این شرکت در استان زنجان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح احداث مجموعه ورزشی و سوارکاری میثم نیز در جلسه ستاد سرمایه‎گذاری مورد بررسی قرار گرفت و بنا به گفته یکی از کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان با راه‎اندازی و احداث این مجموعه مسابقات کشوری در این محل برگزار می‎شود.

مهم‎ترین مشکل مجموعه ورزشی و سوارکاری میثم نیز کمبود اعتبار برای راه‎اندازی مجموعه عنوان شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول