اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

کسب مقام چهارم استان اصفهان در سرمایه‌گذاری‌

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان در بخش سرمایه‌گذاری مقام چهارم کشور را به دست آورده است.

کسب مقام چهارم استان اصفهان در سرمایه‌گذاری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا ذاکر اصفهانی بعد از ظهر امروز در مراسم طرح توسعه دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده در سه ساله اخیر سرعت فعالیت‌های توسعه‌ای استان اصفهان در بخش‌های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و علمی شتاب بیشتری داشته است.

وی با اشاره به افزایش صادرات استان اصفهان در چهار ماهه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: صادرات استان اصفهان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 40 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، افزایش صادرات استان اصفهان در چهار ماهه اول سال‌جاری در حالی محقق شده است که برخی از کالاهای صادراتی استان به خارج از کشور از طریق فرودگاه بین‌المللی امام انجام شده اما در آمار صادرات استان محاسبه نشده است.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به افزایش 20 درصدی صادرات این استان طی مدت سال 72 تا سال 78 ابراز داشت: این در حالی است که صادرات استان اصفهان از سال 87 تاکنون 120 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بخشی از صادرات استان اصفهان نیز توسط صنایع شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بوده است که کالاهای صادراتی از این دو شهرستان به ویژه فرش از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

ذاکر اصفهانی موفقیت استان اصفهان در بخش‌های مختلف را مدیون حضور بخش خصوصی و مدیران بانک‌ها دانست و گفت: استان اصفهان در بخش سرمایه‌گذاری مقام چهارم کشور را به دست آورده است که یکی از مهمترین دلایل این رتبه برای استان خشکسالی‌های اخیر و عدم تحقق اعتبارات آن بوده است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم از شهرستان کاشان به عنوان «کاشان بزرگ» نام برد و گفت: نرخ بیکاری افراد دیپلمه در کاشان کمتر از 9 درصد است اما در بخش لیسانس و دکترا نرخ بیکاری بالا است که این امر نشان‌دهنده روش‌های اشتباهی است که در این زمینه اتخاذ شده است.

عباسعلی منصوری یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان را اختصاص تسهیلات بانکی برای افرادی که علم و تخصص را با یکدیگر دارند قلمداد کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان نیز در ادامه رسالت این مرکز را محقق ساختن شعار«بهترین تفریح جامعه کار است» عنوان کرد.

حمیدرضا تفویضی، دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را زیرساخت‌های صنایع ذکر کرد و افزود: حرکت خوبی در این مسیر شروع شده و با توجه به نگاه جمعی مناسبی که در شهرستان وجود دارد شتاب خوبی داشته و می‌توان آینده درخشانی را برای جوانان این منطقه ترسیم کرد.

در پایان این مراسم دو تفاهم‌نامه بین خیرین ابریشمی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  و همچنین شرکت بوذرجمهر و دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان امضا شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول