اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

کاهش نرخ بیکاری رویکرد سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: رویکرد مجموعه مدیریت استان در راستای سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به نرخ تک رقمی بیکاری را به دنبال دارد.

کاهش نرخ بیکاری رویکرد سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز 104 طرح تعاونی و تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان، اظهار داشت: از شهریورماه سال گذشته تاکنون 250 تعاونی با عضویت سه هزار و 800 نفر و سه هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی در استان اصفهان به کار مشغول شده‌اند.

وی با اشاره به میزان صادرات بخش تعاون در یک سال گذشته ادامه داد: میزان صادرات این بخش 12 میلیارد و 169 میلیون و 384 هزار دلار بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: از سال 1357 تا 1384 در استان سه هزار و 400 شرکت تعاونی راه اندازی شد در حالی که تنها در طی دولت نهم و دهم تعداد چهار هزار و 700 شرکت تعاونی در اصفهان تاسیس شده است.

وی تعداد اعضای شرکت تعاونی‌ها در استان اصفهان در مدت فعالیت دولت نهم و دهم چهار برابر رشد نسبت به دوره های گذشته اعلام کرد و افزود: طی فعالیت دولت‌های نهم و دهم تشکیل شرکت‌های تعاونی در استان اصفهان نسبت به دوره های قبل 130 درصد رشد داشته است.

قادری از تعداد تعاونی‌های بانوان در استان اصفهان سخن گفت و اضافه کرد: طی دولت‌های گذشته تنها 135 تعاونی بانوان وجود داشت که این تعداد در دولت نهم و دهم به566 تعاونی افزایش پیدا کرد.

وی پروژه مسکن مهر را از جمله طرح‌های شاخص دولت نهم و دهم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 300 شرکت تعاونی مسکن در زمینه ساخت حدود 32 هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان فعال هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: تاکنون شش هزار واحد مسکن مهر در استان توسط تعاونی‌ها احداث و به بهره برداری رسیده که پنج هزار واحد مسکن مهر در هفته تعاون و مابقی نیز تا پایان دولت دهم در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از وجود تعاونی‌های سهام عدالت و فراگیر شهرستانی در دولت‌های نهم و دهم در استان سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر 21 شرکت تعاونی سهام عدالت و 26 شرکت تعاونی فراگیر شهرستانی در اصفهان فعالیت می‌کنند.

قادری از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت: در سال جاری نرخ بیکاری استان 13.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به رونمایی سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان، اظهار داشت: این سند حاصل یک سال کار دقیق علمی، دانشگاهی و پژوهشی است که در شورای عالی اشتغال کشور مصوب شده است.

وی ادامه داد: رویکرد مجموعه مدیریت استان در راستای این سند کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به نرخ تک رقمی بیکاری را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول